مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت : تجاوز به حریم رودخانه ها از جمله دغدغه های اصلی مدیریت رودخانه ها به ویژه در مناطق بالادستی و ییلاقی استان است که بی توجهی به این موضوع خطرات بی‌شماری را به جا می گذارد.

تجاوز به حریم رودخانه ها از دغدغه های مدیریت رودخانه های استان است

به گزارش گلستان 24، شجاع شفیعی  همزمان با پنجمین روز هفته دولت و بهره برداری از  ۱۰ پروژه مهندسی رودخانه و سواحل دریای خزر در استان اظهار کرد: در گلستان ۲ هزار و ۸۵۰ کیلومتر رودخانه با ۴۵ رشته جریان دارد که ۲ درصد از ۱۴۶ هزار کیلومتر روخانه های ایران را شامل می شود.

وی افزود: اترک، گرگان‌رود و قره‌سو از جمله رودهای دایمی گلستان هستند که با هزار و ۷۰۰ کیلومتر طول به صورت مستقیم بر حیات جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری استان نقش آفرینی می‌کنند.

شفیعی گفت: علاوه بر این، ۱۲۰ کیلومتر از سواحل دریای خزر در شهرستان های بندرگز ، ترکمن و گمیشان استان گلستان قرار دارد و حفاظت از این ظرفیت برای ساکنان آن و رونق گردشگری بسیار مهم است.

وی ادامه داد: برای اجرای این تعداد پروژه در بندرگز، کردکوی، ترکمن، گمیشان، گرگان، آق قلا، علی‌آبادکتول، رامیان، گالیکش و مینودشت افزون بر ۱۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

شفیعی لایروبی رودخانه بطول ۱۶ کیلومتر ، دیوارسازی و تثبیت بستر رودخانه بطول ۲۰۰ متر و علامت گذاری رودخانه ( رپرگذاری) بطول ۱۷ کیلومتر در بندرگز ، کردکوی ، ترکمن ، گمیشان، گرگان، آق قلا ، علی آبادکتول ، رامیان ، گالیکش و مینودشت را پروژه های بهره برداری شده اعلام کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار