رییس اداره پنبه ودانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان از آغاز برداشت پنبه در گلستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳۰ هزار تن محصول پنبه تولید شود.

آغاز برداشت پنبه در گلستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، موسی خانی رییس اداره پنبه ودانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت:امسال کشاورزان گلستانی حدود ۱۸ هزار و دویست هکتار از اراضی خود را پنبه کاشتند که پیش بینی می‌شود امسال ۳۰ هزار تن محصول تولید شود.

وی با اشاره به چین اول پنبه مزارع زود کاشت شمال استان افزود: تاکنون هزار تن از این محصول به کارخانجات پنبه تحویل داده شده است.

وی همچنین قیمت توافقی این محصول را ۲۳ هزار تومان دانست و افزود: ۹ کارخانه استان برای خریداری محصول پنبه استان از کشاورزان فعال هستند.

موسی خانی گفت :هنوز برداشت ماشینی در استان اتفاق نیفتاده اما با توجه به افزایش سطح زیر کشت یک دستگاه برداشت مکانیزه الگویی برای معرفی به کشاورزان در جهاد کشاورزی استان موجود است که در مهر امسال همزمان با رسیدن کامل قوزه های پنبه شروع به کار خواهد کرد.

او به کشاورزان توصیه کرد:وش‌ها را حتما خشک برداشت و از برداشت قوزه‌های نارس پرهیز کنند.

موسی خانی گفت:برای جمع آوری از کیسه پلاستیکی و نخ‌های پلاستیکی استتفاده نکنند و هنگام برداشت از پیش بند‌های پنبه‌ای استفاده شود.

وی افزود:درسال گذشته ۲۱ هزار هکتار از اراضی زراعی گلستان به زیرکشت پنبه رفت که ۴۴ هزار تن وش از آن برداشت شد.

گلستان که روزگاری سرزمین طلای سفید بود اکنون ۲۴درصد پنبه کشور را تولید می کند و با وجد سهم زیاد از تولید پنبه کشور تنها یک کارخانه نخ ریسی در گلستان فعال است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار