رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کلاله:

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کلاله گفت: مسوولان کلاله بویژه نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی بویژه نماینده فعلی پیگیری زیادی برای ایجاد شهرک صنعتی جدید در کلاله انجام دادند اما تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

پیگیری ها برای ایجاد شهرک صنعتی جدید در کلاله بی نتیجه مانده است

به گزارش گلستان 24، حسن زاده  اظهار کرد: با پیگیری مسوولان کلاله در سال‌ ۹۱ زمینی به مساحت ۵۰ هکتار برای ایجاد شهرک صنعتی شهرستان واگذار شد اما بعد از چند سال که مقدمات ایجاد زیرساخت‌های آن برای استقرار صنایع درحال انجام بود با انجام تقسیمات کشوری جدید و معرفی گالیکش به‌عنوان شهرستان مستقل و واقع شدن زمین شهرک در حوزه جغرافیایی این شهرستان تازه تاسیس، زمین این شهرک درسال ۹۴ به گالیکش واگذار شد.

وی افزود: طی این سال‌ها مسوولان کلاله بویژه نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی بویژه نماینده فعلی پیگیری زیادی برای ایجاد شهرک صنعتی جدید در کلاله و یا توسعه فضای ناحیه صنعتی دهنه انجام دادند اما تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

حسن زاده اضافه کرد: در ۲ سال اخیر حداقل ۵۰ متقاضی سرمایه‌گذاری به اداره صنعت، معدن و تجارت کلاله مراجعه کردند که به‌دلیل تکمیل بودن ظرفیت ناحیه صنعتی دهنه و نبود شهرک صنعتی در شهرستان، آنها به شهرک‌های صنعتی شهرهای همجوار و شرق گلستان از جمله گالیکش، رامیان، آزادشهر و گنبدکاووس هدایت شدند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کلاله ادامه داد: افرادی که اصرار به سرمایه‌گذاری در محدوده شهرستان دارند نیز باید به دنبال پیدا کردن زمین مناسب در اطراف ناحیه صنعتی باشند که مراحل اداری و طولانی تغییر کاربری و نیز اخذ مجوزهای خیلی از آنان را از ادامه کار منصرف می‌کند.

وی افزود: برای توسعه و افزایش مساحت ناحیه صنعتی دهنه کلاله به مقدار ۲۳ هکتار دیگر فعلا موافقت برخی مالکان اراضی اطراف این ناحیه گرفته شده و قرار است کارشناسانی از طرف مالکان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان زمین‌ها را برآورد قیمت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار