مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: طبق هماهنگی‌ انجام شده با مدیریت بحران وزارت کشور، امروز سه فروند بالگرد از تهران و یک فروند از مشهد به منطقه حریق اعزام خواهند شد.

سه فروند بالگرد با هماهنگی های انجام شده عازم منطقه درازنو خواهند شد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، رسول حسام اظهار کرد: در صورت نبود مشکل جوی برای پرواز، همانند روزهای پنجشنبه و جمعه، از ظرفیت بالگرد وزارت دفاع و هلال احمر برای کمک به مهار آتش استفاده خواهد شد.

وی افزود: جهیزات منابع طبیعی، محیط زیست و مدیریت بحران گلستان بطور کامل در اختیار نیروهای حاضر در منطقه قرار داده شد تا از توان همه افراد حاضر در منطقه برای مهار آتش استفاده شود.

حسام گفت: امکاناتی که در حال حاضر توسط نیروهای امدادی و بومی استفاده می شود به دلیل گسترش لحظه ای زباله آتش کافی نیست.

وی بیان کرد: در منطقه یانه‌سر آتش تا حد زیادی مهار شده اما در ۲ نقطه سخت گذر جنگلی این منطقه هنوز شعله های آتش مشاهده می شود که نیروهای امدادی و بومی در این مناطق حضور دارند تا از گسترش و بیشتر شدن آتش و سرایت آن به سایر نقاط جلوگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان اضافه کرد: از همه شهرستان‌های استان، خودروی آتش‌نشانی به منطقه اعزام شده و برای انتقال نیروهای بسیج، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و نیروهای مردمی چندین خودروی سبک کمکدار را به خدمت گرفتیم.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان با اشاره به این که روز جمعه ایستگاه هواشناسی سیار در منطقه مستقر شد، گفت: بر اساس اطلاعات این ایستگاه، در برخی ساعات روز جمعه مناطق دچار آتش شاهد وزش باد نقطه‌ای با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت بود که عملیات خاموشی آتش را دشوار کرده بود.

وی در خصوص آخرین وضعیت آتش‌سوزی در ارتفاعات "سرعلی‌آباد" از توابع شهرستان علی‌آباد کتول گفت: آتش‌ این منطقه مهار شده اما برای اطمینان از خاموشی کامل، نیروهای مورد نیاز همچنان در منطقه حضور دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار