مدیرعامل بندر خواجه نفس :

مدیر عامل بندر خواجه نفس گفت: یکی از بحران‌ها کم مهری مدیران استانی نسبت به پروژه است زمانی که یک پروژه استراتژیک و مهم در یک سرزمین خاص، ایجاد می‌شود باید یک وحدت رویه در خصوص اجرای آن داشته باشیم.

کم مهری مدیران استانی نسبت به پروژه بندر خواجه نفس

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمدعلی مازندرانی اظهار کرد: بندر خواجه نفس از نظر استانداردهای نظارتی ۲۸.۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما متاسفانه سرمایه‌گذار هر روز با یک بحران جدید روبرو می‌شود.

وی با اشاره به وجود چندین بندر فعال در استان‌های مجاور گفت: در این مناطق تعاملات درون استانی بسیار بوده و از یکدیگر حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

مازندرانی ادامه داد: بسیاری از مدیران استان از بندر خواجه نفس حمایت کرده اما برخی هم موضوع را سیاسی می‌کنند و یکی از دلایلی که نتوانستیم آن‌طور که باید، بندر را اجرایی کنیم، این موضوع بوده است.

وی گفت: به عنوان مثال اداره بنادر یک تأییدیه را تمدید می‌کند اما اداره مرتبط با وجود گذشت ۶ ماه مکاتبه هنوز جوابی نداده است.

مازندرانی افزود: از سال ۹۸ با توجه شرایط خاص پروژه را شروع کردیم و علیرغم افزایش قیمت‌ها پروژه همچنان فعال است.

وی ضمن انتقاد از برنامه صدا و سیما مبنی بر گزارشی در خصوص بندر خواجه نفس، گفت: گزارش خبری بدون حضور بنده و به صورت یک طرفه تهیه می‌شود و تمام مستندات پیشرفت پروژه را ندید می‌گیرند.

مازندرانی اظهارکرد: از طرف دیگر موازی سازی در ایجاد بندر انجام می‌شود؛ دو واحد نانوایی در یک کوچه امکان گرفتن مجوز ندارند چطور ممکن است به دو بندر در مجاور هم مجوز می‌دهید؟

وی تأکید کرد: قانونگذار بیان کرده که باید مرز دریایی حداقل ۱۰۰ کیلومتر رعایت شود اما هم اکنون فاصله خواجه نفس تا بندر سبز پنج کیلومتر است.

مازندرانی گفت: بندر سبز را در تالاب گمیشان که ثبت بین المللی شده می‌خواهند احداث کنند و بیان می‌کنند که واردات چوب را انجام خواهد داد در صورتی که دولت روسیه خام فروشی چوب را ممنوع کرده است.

وی بیان کرد: بنده برای اختصاص دادن دو پست اسکله و ۱۰ هزار هکتار زمین برای واردات چوب اعلام آمادگی کرده‌ام.

مازندرانی افزود: وقتی امنیت اقتصادی سرمایه گذار تهدید شود دیگر انگیزه‌ای برای وی باقی نمی‌ماند اما بنده انگیزه خود را بالاتر بردم.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه بدون گرفتن تسهیلات هزینه شده است، گفت: این پروژه تمام مجوزات قانونی لازم را داشته و باید از آن حمایت شود.

مازندرانی همچنین آمادگی خود را برای واگذاری پروژه با ۳۰ درصد زیر قیمت کارشناسی به دولت اعلام کرد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار