معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان:

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت : پس از این مصوبه اداره کل میراث فرهنگی گلستان نسبت به فراخوان واحدهای گردشگری آسیب دیده از کرونا جهت بهره‌مندی از تسهیلات پیش بینی شده انجام داد که تا کنون ۲۱۵ پرونده برای فعالان آسیب دیده این حوزه تشکیل و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

تشکیل ۲۱۵ پرونده برای فعالان آسیب دیده حوزه گردشگری از کرونا

به گزارش خبرنگار گلستان 24، یاسر قندهاری اظهار کرد: برای جبران بخشی از خسارات وارده به بخش‌های گردشگری کشور و استان گلستان ستاد ملی مقابله و پیشگیری از کرونا مصوباتی از جمله پرداخت تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲ ساله از سوی بانک‌ها تصویب کرد.

قندهاری اضافه کرد: پس از این مصوبه اداره کل میراث فرهنگی گلستان نسبت به فراخوان واحدهای گردشگری آسیب دیده از کرونا جهت بهره‌مندی از تسهیلات پیش بینی شده انجام داد که تا کنون ۲۱۵ پرونده برای فعالان آسیب دیده این حوزه تشکیل و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گفته وی، نیاز تسهیلاتی این تعداد پرونده ۱۳۵ میلیارد و ۱۲۱ میلیون ریال با ایجاد یا تثبیت ۳۵۰ فرصت شغلی بود که تا کنون ۱۲۰ نفر آنها مبلغ ۷۰ میلیارد و ۵۸۳ میلیون ریال با ایجاد یا تثبیت ۲۳۲ شغل دریافت کردند.

وی افزود: این ویروس منحوس سبب توقف سفرهای نوروزی و تابستانی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به گلستان و در نتیجه تعطیلی یا رکود فعالیت واحدهای مختلف گردشگری آن از جمله "دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای پذیرایی، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، سفره‌خانه‌ها، مهمان‌پذیرها، راهنمایان گردشکری، مراکز آموزش گردشگری و مزارع گردشگری" شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان همچنین گفت که این اداره کل با همراهی برخی سرمایه‌گذاران گردشگری و از محل منابع مالی آنها نزد بانک‌ها درمجموع مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به صاحبان ۶۸ واحد راهنمای گردشگران این استان هر کدام بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت کرد.

قندهاری ادامه داد که هم اکنون بیش از ۴۵۰ هتل، هتل آپارتمان، مُتل، دفاتر خدمات مسافرتی، مهمانپذیر، خانه مسافر، واحدهای اقامتی و بوم‌گردی و واحدهای پذیرایی برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران در گلستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در بخش گردشگری گلستان مشغول فعالیت هستند، افزود: درحال حاضر بخش اعظم این واحدها به سبب شیوع کرونا یا تعطیل بوده یا با ظرفیت بسیار پایین و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی مشغول فعالیت می‌باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار