معاون صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

معاون صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: سالانه پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در گلستان تولید می شود.

تولید بیش از 5 میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی در استان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، بازسازی واحدهای قدیمی و نوسازی کارگاه های جدید برای فرآوری محصولات با هدف افزایش جذب مواد خام، کاهش مصرف انرژی و ثبات اشتغال یکی از اصلی ترین راهبردهای اساسی جهاد کشاورزی استان است .

علی ساورعلیا افزود: علاوه بر آن تسهیل روند صدور مجوز و ارائه تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش، از اهرم های جهاد کشاورزی برای تحقق این اهداف به شمار می رود.

وی اظهارداشت: سالانه پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در گلستان تولید می شود که از این مقدار، سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن قابلیت فرآوری دارد و مابقی محصول به صورت تازه خوری مورد استفاده قرار می گیرد.

ساورعلیا ادامه داد : پارسال با بازسازی و نوسازی هشت واحد فرآوری محصولات زراعی باغی دامی، حدود ۵۹۲ هزار تن بر افزایش جذب مواد خام این واحدها افزوده شده و از این طریق ۳۶۴ فرصت شغلی مستقیم ایجاد شد تا آمار شاغلان این بخش به پنج هزار و ۶۷۹ نفر برسد.

به گفته وی بیشترین واحدهای فرآوری کشاورزی گلستان مربوط به حوزه گیاهان دارویی، سیب زمینی، کشتارگاه و بسته بندی تخم مرغ است.

معاون صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی افزود : یکی از مشکلاتی که سال جاری شالیکاران استان به آن گرفتار شدند ناتوانی واحدهای شالیکوبی در پذیرش شالی بوده است.

وی تصریح کرد : در سال های گذشته همزمان با برداشت شالی در گلستان، فرآیند حدود سه ماهه برای برداشت و تبدیل شالی به برنج با ورود انواع ماشین آلات نوین و کمباین های سرپا به ۴۵ روز کاهش یافت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار