رئیس کل دادگستری گلستان :

رئیس کل دادگستری گلستان از صدور کیفرخواست پرونده 30 هزار صفحه ای متهمان پرونده اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور در دادسرای گرگان خبر خبر داد.

صدور کیفرخواست پرونده اخلال در نظام بانکی کشور در استان / 6 هزار میلیارد تومان توقیف شد

به گزارش گلستان 24،  حیدر آسیابی اظهار کرد: کیفرخواست 80 صفحه ای این پرونده برای 30 نفر به اتهام اخلال عمده در نظام پولی و بانکی کشور از طریق برداشت هزار و 650 میلیارد تومان در قالب 2 هزار و 350 حساب بانکی از منابع بانک مرکزی صادر شد که سه متهم اصلی از ابتدای تشکیل پرونده تا کنون بازداشت هستند.

وی ادامه داد: در خلال رسیدگی به این پرونده 285 نفر به دادسرا احضار و از آنان بازجویی و تحقیق شد و چند هیئت کارشناسی هم بررسی ها برای کشف وسعت تخلفات مالی صورت گرفته از سوی اعضای این باند را انجام دادند که مجموع این اقدامات همراه با پیچیدگی پرونده ،علت زمان بر شدن تحقیقات برای تکمیل این پرونده 155 جلدی با بیش از 30 هزار صفحه بود.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: با تحقیقات گسترده بازپرس پرونده و با کمک سربازان گمنام امام زمان عج در اداره کل اطلاعات استان ، حدود 6 هزار میلیارد تومان از املاک ، اموال ، شمش طلا ، کدهای بورسی، خودروهای سنگین و دو کارخانه مربوط به متهمان که حاصل از جرم بود ، شناسایی و توقیف شد که در نوع خود بی نظیر بود.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که رسیدگی سریع و قاطع با مفاسد اقتصادی یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است گفت: این پرونده در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان به صورت فوق العاده رسیدگی خواهد شد.

اعضای این باند دوسال پیش با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)در اداره کل اطلاعات گلستان، در استان های گلستان و سمنان شناسایی و دستگیر شدند.

این پرونده چهارمین پرونده ای است که در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان رسیدگی می شود.

  •  

ارسال نظر

آخرین اخبار