مدیر جهادکشاورزی آزادشهر :

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر گفت: امسال فرآوری گل زعفران جای خود را به فروش گل تَر داده و از نگرانی کشاورزان ناشی از کاهش زمان و نیروی کاری برای چیدن گل، جداکردن کلاله، خشک کردن و بسته‌بندی آن کاسته است.

امسال فرآوری گل زعفران جای خود را به فروش گل تَر داده است

به  گزارش گلستان 24، حسین ممشلی اظهار کرد: فصل کشت زعفران از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه بوده و برداشت طبق شرایط آب و هوایی منطقه متفاوت است و ممکن است از ۱۰ مهر یا ۲۰ مهر آغاز شود.

وی افزود: از آنجا که گل زعفران قبل از طلوع آفتاب بسته است، جمع‌آوری در این زمان باعث افزایش کیفیت و کاهش آلودگی کلاله زعفران می‌شود.

ممشلی ادامه داد: استفاده از آبیاری و انجام تیشه‌زنی به خصوص در سال‌هایی مثل سال جاری که با مشکل کمبود بارش سالانه در زمان نیاز رطوبت برای خروج چمچه‌ها و ظهور گل مواجه شدیم، لازم است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه امسال فرآوری گل زعفران جای خود را به فروش گل تَر داده و از نگرانی کشاورزان ناشی از کاهش زمان و نیروی کاری برای چیدن گل، جداکردن کلاله، خشک کردن و بسته‌بندی آن کاسته است.

ممشلی بیان کرد: استفاده از کودهای پایه و کودهای گیاهی و حیوانی به همراه آبیاری، وجین و خاک مناسب منطقه، باعث بالا رفتن کیفیت و افزایش تولید این محصول شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار