مدیر جهاد کشاورزی کلاله:

مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: تا کنون صاحبان ۶۱۸ هکتار از اراضی کشاورزی کلاله برای کشت چغندرقند قرارداد بستند.

افزایش کشت چغندرقند درگلستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، علیزاده، مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: این سطح کشت ۲۰۰ هکتار بیشتر از پارسال است که نشان دهنده رغبت کشاورزان به کشت محصول چغندر قند است.

وی افزود: با توجه به قیمت هر کیلوگرم ۱۵۲۰ تومان، پیش بینی می‌شود؛ با میانگین تولید بیش از ۵۰ تن در هکتار، درآمد بسیار خوبی نصیب کشاورزان شود.

علیزاده گفت:با توجه به نیاز کم به آب و هزینه‌های داشت، چغندرقند جایگزین قابل قبولی برای کشت شالی محسوب می‌شود.

علاءالدین میهن دوست کارشناس ناظر شرکت کشت و صنعت جوین هم که با تجهیزات مورد نیاز برای کاشت چغندرقند در منطقه حضور دارد گفت: این شرکت با تجهیزات مورد نیاز در زمان کاشت، داشت و برداشت؛ همچنین تامین بذر و سم مورد نیاز همراه پایدار در کنار کشاورز طرف قرار داد خواهد بود.

وی افزود: تمامی هزینه‌ها را در همه مراحل تولید محصول؛ شرکت کشت و صنعت جوین تقبل می‌کند و طلب خود را نیز پس از خرید محصول، هنگام پرداخت وجه با کشاورز تسویه خواهد کرد.

فرماندار کلاله هم گفت: برآورد نیاز سوخت برای فصل پاییز؛ فصل کاشت در شهرستان، ۵ میلیون لیتر گازوئیل بوده؛ که ۴ میلیون و دویست و پنجاه هزار لیتر آن تامین و توزیع شده است.

ابراهیمی تودرواری افزود: با پیگیری‌های فرمانداری و جهاد کشاورزی ۷۵۰ هزار لیتر گازوئیل دیگر نیز تهیه و روز‌های آینده در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار