رئیس جهادکشاورزی گلستان مطرح کرد؛

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با بیان این که گرانی بذر سیب زمینی چالش امسال کشاورزان است، گفت: در سال زراعی جاری در بیش از پنج هزار هکتار از اراضی گلستان سیب زمینی کشت خواهدشد.

گرانی بذر سیب زمینی چالش کشاورزان گلستانی

به گز ارش گلستان 24، مختار مهاجر شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در سال جاری چغندرقند در سطح چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی گلستان کشت شده و پیش بینی می شود که از سطح این اراضی ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان افزود: برای خرید این محصول و فرآوری آن با سه کارخانه در خراسان شمالی قرارداد بسته شده است.

وی با تأکید بر این ایجاد صنایع وابسته، بیان کرد: صرفه جویی در مصرف آب و معرفی زراعت جایگزین کشت برنج، تناوب زراعی و حاصلخیزی خاک و همچنین تولید علوفه دامی (تفاله چغندرقند) از مزایای ایجاد کارخانه قند در گلستان است.

مهاجر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال در بیش از پنج هزار هکتار از اراضی استان سیب زمینی کشت خواهد شد و جهاد کشاورزی کود مورد نیاز برای حمایت از کشاورزان را تامین می کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان مهم ترین مشکل کشاورزان برای کشت سیب زمینی در سال جاری را گران شدن بذر اعلام کرد و گفت: سال گذشته کشاورزان به علت سرمازدگی و پایین بودن قیمت خرید خسارت زیادی متحمل شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار