استاندار گلستان:

استاندار گلستان با بیان این که احداث مرکز ناباروری و تجهیز درمانگاه باید در دستور کار علوم پزشکی استان قرار بگیرد، گفت: شکل دهی کارگروه جهادی تبیین و تبلیغ در رشد جمعیت موثر است.

کارگروه جهادی تبیین و تبلیغ در رشد جمعیت موثر است

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه عصر یکشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: اینکه ما در مسئله جمعیت به نرخ کمتر از جایگزین رسیده ایم به دلیل آن است که سیاست‌های کنترل جمعیت در سال‌های پیشین را به موقع تغییر نداده ایم.

زنگانه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی باید حل مشکل ناباروری را در اسرع وقت در دستور کار خود قرار دهد، افزود: هرجایی که لازم است باید مراکز درمان ناباروری احداث و اگر نیاز به تجهیزداشت، مجهز شود.

استاندار گلستان اذعان کرد: همه دستگاه‌های دولتی موظف هستند هزینه مهد کودک فرزندان مادران شاغل را به حساب آنها واریز کنند زیرا تأمین هزینه مهد اثر مستقیم در آرامش روانی مادران کارمند دارد.

وی ادامه داد: همه کمیته‌ها باید سیاست‌های شورای راهبردی جمعیت را بر اساس دستورالعمل‌هایی که وجود دارد پیش برده، با دقت جلسات را برگزار و گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه ارسال کنند تا بتوانیم ارزیابی درستی از عملکرد هر کدام داشته باشیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: هر یک از دستگاه‌ها باید به برنامه‌های ابلاغی رشد جمعیت طبق دستورات عمل کنند و اگر نقص و یا خللی در قوانین وجود دارد، گزارش کنند تا موارد اصلاح شود.

زنگانه اضافه کرد: برای افزایش نرخ باروری و حل معضل جمعیت در کشور باید مشکلات اقتصادی را حل و فصل کنیم اما مسأله ای که مهم‌تر از اقتصاد بوده، اصلاح فرهنگ فرزندآوری است.

وی خاطرنشان کرد: در حل معضل جمعیت رسیدگی به مشکلات فرهنگی بر مسائل اقتصادی می چربد و بر تشکیل کارگروه تبیینی و تبلیغی در کارگروه فرهنگی تاکید کرد.

زنگانه استفاده از حلقه‌های میانی جامعه را پیشبرد سیاست‌های جمعیتی مهم دانست و افزود: باید از نیروهای مردمی کمک بگیریم تا بتوانیم مشکل کاهش رشد جمعیت را حل کنیم.

گفتنی است در پایان جلسه از خانواده شهید مدافع حرم احمد غلامی تجلیل و از شناسنامه شهید رونمایی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار