فرمانده انتظامی گلستان گفت که در ۶ ماهه نخست امسال هفت هزار و ۷۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در این استان کشف شد که این رقم ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

کشف مواد مخدر در گلستان ۱۰ درصد رشد بیشتر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، سردار محمدسعید فاضل‌دادگر روز سه‌شنبه در مراسم امحاء مواد مخدر غیردارویی در ستاد فرماندهی انتظامی گلستان اظهار داشت: ۷۱ درصد از این مواد تریاک، ۱۴ درصد حشیش و ۱۵ درصد گل، گراس و سایر مشتقات آن بود.

وی بیان داشت: در این مدت ۱۴۳ عامل اصلی قاچاق در گلستان دستگیر شده و ۱۰ باند تهیه و توزیع انواع مواد مخدر در استان متلاشی شد.

وی با اشاره به طرح پلیس برای پاکسازی مناطق آلوده اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح امسال هزار و ۳۴۵ نفر دستگیر شدند که این آمار ۴۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

فرمانده نیروی انتظامی گلستان ادامه داد: در راستای پاکسازی صنوف که اقدام به فروش قرص، شربت و داروهای ضد اعتیاد خارج از شبکه می‌کردند، ضمن پلمب ۲۸ واحد صنفی در ۶ ماه نخست سال جاری، ۱۶۸ هزار انواع قرص و ۲۱۳ لیتر شربت اپیون و دیگر انواع شربت در استان کشف شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان در خصوص امحاء مواد مخدر گفت: امروز سه‌شنبه به مناسب هفته مبارزه با موادمخدر ۲ هزار و ۶۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر با حضور تعدادی از اعضای شورای تامین استان از جمله استان و رییس کل دادگستری استان امحاء شد.

سرهنگ مجید زائری اظهار داشت: از این مقدار ۲ هزار کیلو حشیش و ۱۶۱ کیلوگرم شیشه، ۱۵۱ کیلوگرم گل و گراس، ۴۱۲ لیتر محلول مایع ماده مخدر شیشه و ۲۷۰ لیتر شربت اپیون و متادون بود.

استاندار گلستان هم در این مراسم با بیان این که کار نیروی انتظامی بسیار سخت است، گفت: ماموران ناجا اگر با سوداگران مرگ برخورد کنند ممکن است جان خود را از دست دهند و اگر مبارزه نکنند و فضای مصرف را آزاد بگذارند، خانواده‌های بسیاری نابود و از بین خواهند رفت.

هادی حق‌شناس اظهار داشت: مبارزه با سوداگران مرگ به تنهایی از توان نیروی انتظامی خارج است و دستگاه‌های دیگر هم باید در مبارزه با شیوع این مواد ناجا را همراهی کنند.

وی اضافه کرد: مبارزه نیروی انتظامی با مواد مخدر بخش کوچکی از کار جامعه است اما برای کار بزرگ نیاز به کار فرهنگی از سوی خانواده‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها داریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار