نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به قیمت خرید محصولات کشاورزی، گفت: کشاورز گلستانی با محصولی که تولید می کند به دولت یارانه داده و این ناعدالتی باعث عقب ماندگی استان می شود.

ناعدالتی در بخش کشاورزی باعث عقب ماندگی گلستان است

به گزارش گلستان 24، امیر یوسفی اظهار کرد: ۵۰ درصد جمعیت گلستان در روستاها زندگی کرده که امرارمعاش این قشر از بخش کشاورزی تامین می‌شود و اقتصاد استان هم بر پایه‌های کشاورزی می چرخد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: اگر کشاورزی استان شرایط خوبی داشته باشد وضعیت استان هم رونق خواهد گرفت اما با شرایط حال حاضر کشاورزان نمی‌توانند هزینه‌های جاری خود را تامین کنند و متاسفانه شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش حاشیه نشینی شهری هستیم.

یوسفی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به دنبال این است مهاجرت از شهر به روستا انجام شود، خاطرنشان کرد: زمانی این مسأله محقق می‌شود که درآمد مردم روستا افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان گلستانی با محصولی که تولید می‌کنند به دولت یارانه می‌دهند، افزود: گندم گلستان نسبت به سایر استان از کیفیت بالاتری و تناژ کمتری دارد اما در خرید تضمینی، دولت گندم این استان را با قیمتی برابر با گندم بی کیفیت با تناژ بیشتر، خریداری می‌کنند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: همچنین یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی در خرید تضمینی این است که هزینه‌های کشاورزان برای تولید محصول با ارز آزاد حساب می‌شود اما در زمان خرید به قیمت دولتی به فروش می‌رسد.

یوسفی عدم حمایت و ناعدالتی های که در بخش کشاورزی وجود دارد را دلیل عقب ماندگی اقتصادی در گلستان می‌داند و افزود: همه اینها سبب شده تا امروز سرانه مردم گلستان ۵۰ درصد زیر میانگین کشوری باشد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات حوزه کشاورزی این است که ما به سمت صنعتی شدن نرفته‌ایم و هنوز کشت محصولات در گلستان به صورت سنتی انجام می‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان یادآور شد: با توجه به اینکه کشاورزی گلستان بیشتر خرده مالکی است باید کمک کنیم تا کشاورزی استان به سمت صنعتی پیش برود و صنایع تکمیلی و تبدیلی وارد این استان شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار