استاندار گلستان:

استاندار گلستان با تأکید بر انجام کامل واکسیناسیون توسط خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان، گفت: واحدهای صنفی باید کد QR داشته باشند و بازرسی‌ها با جدیت دنبال شود.

واحدهای صنفی باید کد QR داشته باشند

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: ملاک عمل برای فعالیت اصناف و گروه های مختلف مشاغل "طرح مدیریت هوشمند کرونا" است و این طرح جایگزین طرح اعمال محدودیت ها که بر اساس رنگ بندی بود، شده و ملاک عمل خواهد بود.

وی بیان کرد: اگر این مراکز رعایت پروتکل‌های بهداشتی خود را به بالای 85 درصد نرسانند، مقامات بالادستی آنها به علت ترک فعل و عدم نظارت، به دادگستری معرفی خواهند شد.

زنگانه استفاده از دیده‌بان مردمی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: دیده‌بان‌های مردمی، تخلفات در حوزه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به سامانه 190 گزارش دهند.

استاندار گلستان با بیان اینکه کسی که واکسن نمی‌زند در واقع دیگران را در معرض خطر قرار می‌دهد عنوان کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک و همچنین تکمیل واکسیناسیون باید با دقت و جدیت بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: براساس آمارهای سازمان مدیریت، حدود 2 هزار نفر از کارمندان دولت هنوز هیچ یک از دز واکسن را دریافت نکرده اند که باید در 2 هفته آتی اقناع سازی، محدودیت و در نهایت برخورد با این افراد صورت گیرد.

زنگانه گفت: با توجه به تزریق حدود 23 درصد واجدین شرایط برای دز سوم واکسن کرونا، باید تلاش شود تا این میزان به 40 درصد برسد.

وی با اشاره به تمدید فعالیت مجازی آموزش در مدارس تصریح کرد: آموزش برای آن گروه از دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت و امکان ورود به سامانه شاد را ندارند، براساس رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می تواند به صورت حضوری برگزار شود.

زنگانه اظهار کرد: نظارت و پایش‌ها در اماکن و مراکز پرریسک استان از جمله بانک‌ها، استخرها، پایانه‌های درون و برون شهری، پمپ‌بنزین‌ها، نانوایی‌ها، ادارات و سازمان‌ها، دفاتر پیشخوان، دفاتر پلیس 10+، مراکز تفریحی و ورزشی و هتل‌ها و مراکز اقامتی، باید جدی‌تر شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار