استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: طرح گردشگری آشوراده به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم مورد توجه است و تلاش داریم با استفاده از حمایت شورا های نظارتی هرچه سریع‌تر زمینه اجرای این طرح بزرگ در جزیره آشوراده و سایت پشتیبان را فراهم کنیم .

طرح گردشگری آشوراده به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم مورد توجه است

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه اظهار کرد: گلستان علاوه بر جزیره آشوراده فرصت‌های گردشگری بی نظیری دارد که بخش خصوصی و بانکها تمایل به مشارکت در آن‌ها را از خود نشان داده‌اند .

وی افزود: در زمینه مدیریت ریزگردها یک کانون ۳ هزار هکتاری در گمیشان و همچنین خشک شدن خلیج گرگان به دلیل عدم لایروبی کانال های آبرسان در حال بررسی و اقدام است. مقرر گردیده از محل اعتبارات مدیریت بحران بر اساس برنامه استراتژیک ستاد تالاب‌های کشور و دستور وزیر راه و شهرسازی مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت اولیه برای لایروبی کانال ها تخصیص یابد .

زنگانه گفت: موضوعات و مسائل علاج بخشی خلیج گرگان و گردشگری جزیره آشوراده در شورای راهبری میانکاله فیمابین دو استان گلستان و مازندران مورد بررسی و اقدام قرار گیرد.

استاندار تصریح کرد: برای مقابله با خاموشی ها و پیشگیری از سرقت کابلهای برق اقداماتی توسط مدیریت راهداری و شرکت برق استان انجام شده که نیازمند بازنگری است و البته دستورات لازم در این زمینه صادر شده است.

وی افزود: با توجه به قریب ۹۰ هزار سهامدار پتروشیمی مهمترین اقدام رفع موانع حقوقی و راه‌اندازی هر چه زودتر این مجتمع است که البته جلساتی با سرمایه‌گذاران قبلی و فعلی منعقد شده و تلاش داریم سهم این پروژه از صندوق توسعه ملی به مبلغ ۲۷۷ میلیون یورو را احیا نموده و با حمایت های معاون اجرایی رئیس جمهور ، معاون اول رئیس جمهور ، وزرا و مجمع نمایندگان استان هر چه زودتر این پروژه را وارد فاز اجرایی کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار