استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت : یکی از روش های تامین آب آشامیدنی در افق میان مدت و بلند مدت در شهرستان رامیان ، آزادشهر ، خان ببین و دلند احداث و تکمیل سد قره چای است .

احداث سد قره چای، اهکاری بلند مدت برای تامین آب ۴ شهر شرق گلستان

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه در بازدید از طرح‌های آبرسانی به شهرستان‌های رامیان و آزادشهر اظهار کرد: فاز دوم طرح مطالعاتی سد قره چای در حال انجام است و احداث و تکمیل آن به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: البته راهکار کوتاه مدت نیز برای تامین آب شرب شهر‌های رامیان و آزادشهر، دلند و خان ببین حفر چاه خواهد بود.

استاندار گلستان ادامه داد: برای تامین آب شرب باید میزان برداشت از آب زیر زمینی را در استان کاهش دهیم و قرار است در بلند مدت میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی از ۱۴۰ میلیون متر مکعب به ۷۰ میلیون برسد، بنابراین باید پروژه‌های سد سازی و استفاده از آب‌های سطحی و سایر روش‌های تامین آب، جایگزین روش قبلی شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز در این بازدید گفت: در نیمه اول سال دو حلقه چاه در شهرستان آزادشهر حفر و تجهیز و به شبکه آب شهری متصل شد و در نیمه دوم سال نیز حفر ۳ حلقه چاه و یک مخزن و یک خط انتقال برای رامیان و آزادشهر و خانببین در دست اقدام است.

وی افزود: مطالعات فاز دوم سد قره چای (بهارستان) نیز در دست اقدام است و ظرف مدت معین مشخص شده به انجام می‌رسد و در صوت تزریق اعتبارات ، وارد فاز اجرایی می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار