رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: برای حمایت از تولید کشور، مالیات واحدهای تولیدی پنج درصد کاهش یافت هر چند که این باعث کاهش درآمد مجموعه می‌شود اما این سیاست در راستای حمایت از تولید تبیین شد.

مالیات واحدهای تولیدی پنج درصد کاهش یافت

به گزارش گلستان 24، داوود منظور عصر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی گلستان، اظهار کرد: به رغم کاهش حدود ۵۰ میلیارد تومانی درصد مالیاتی خوشبختانه همین میزان هم در برخی بخش‌ها افزایش مالیات داریم.

منظور با بیان این نکته که برای تمام خرید و فروش‌ها در کشور باید صورت حساب الکترونیک با کد یونیک صادر شود، افزود: براین اساس می‌توانیم ارزش افزوده را محاسبه کنیم. این برنامه از سال آینده اجرا می‌شود که یک گام به سمت مدرن سازی وصول مالیاتی است.

وی از تشکیل بالغ بر هفت میلیون پرونده مالیاتی برای دستگاه‌های کارت خوان در کشور خبر داد و اضافه کرد: سه میلیون دستگاه کارت خوان در این رابطه غیرفعال خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ضمن یادآوری این که از سایر مجاری مودیان جدید شناسایی شدند، افزود: در این راستا یک میلیون مودی جدید شناسایی شد؛ به عنوان مثال تعداد زیادی از پزشکان ما پرونده مالیاتی نداشتند که با پیگیری‌های انجام شده برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل شد.

وی به کاهش فرار و معافیت مالیاتی در راستای افزایش درآمد کشور تاکید کرد و گفت: در این صورت وابسته به صادرات نفت و گاز نخواهیم بود و به این ترتیب می‌توان از درآمدهای مالیاتی بودجه کشور را پیش بینی کرد؛ این یک نظام اقتصادی مترقی و تحریم ناپذیر می‌شود.

منظور سهم گلستان در درآمدهای مالیاتی را کمتر از نیم درصد اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه صنعت کشاورزی پیشه اغلب گلستانی هاست، یکی از دلایل عمده این موضوع معافیت مالیاتی حوزه کشاورزی است.

وی ادامه داد: گسترگی معافیت از مالیات در استان، افزایش درآمد حاصل از این بخش را برای اداره مالیاتی استان دشوار می‌کند.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، بالغ بر ۵۰ درصد اقتصاد استان از معافیت مالیاتی برخوردار است که این فشار اقتصادی بر بخش‌های غیر معاف را افزایش می‌دهد. بنابراین امیدواریم در اصلاحات قانونی ارزش افزوده و مالیات مستقیم به این سمت برویم تا معافیت مالیاتی کاهش یابد.

وی با بیان این نکته که معافیت مالیاتی عدالت اجتماعی را خدشه دار می‌کند، افزود: معافیت مالیاتی بین آحاد جامعه باید تقسیم شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: باید به جای نظام مالیاتی منبع محور به سمت نظام مالیاتی فرد محور برویم در این صورت معافیت مالیاتی برای آحاد مردم باید یکسان تعریف می‌شود؛ این یعنی حرکت به سمت عدالت.

منظور خاطر نشان کرد: فراگیری معافیت مالیاتی در برخی بخش‌ها فشار به نظام مالیاتی و برخی فعالان اقتصادی وارد می‌کند.

وی در خاتمه با بیان این نکته که سازمان مالیاتی دستگاهی مبتنی بر دانش و نیروی انسانی است، اظهار کرد: ارزشی بودن مدیران و تعلق آنها به شعار دولت مردمی یکی دیگر از شاخص‌های انتخاب مدیر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار