مدیر دفتر پشتیبانی امور فناوری وزارت علوم مطرح کرد؛

مدیر دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: با هدف افزایش سهم دانش در اقتصاد، به شرکت‌هایی که ایده‌های موثری در حوزه‌های اقتصادی دارند، تسهیلات پرداخت می شود.

شرکت‌های دانش بنیاد ایده پرداز تسهیلات دریافت می کنند

به گزارش گلستان 24، امید رضایی فر، عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای فناوری پارک علم و فناوری گلستان اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال که حوزه تولید دانش بنیان و کارآفرین است، اصلی‌ترین مجموعه متولی زیرساخت این موضوع پارک‌های علم و فناوری هستند که در همه جای دنیا حلقه واسط بین مجموعه‌های دانشی و تولیدی قرار می‌گیرند.

مدیر دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم افزود: وزارت علوم با مدیریت فضای پارک‌های علم و فناوری در سال‌های گذشته توانسته است در حوزه تولید کارهای مهمی را به ثمر برساند و قطعاً در سالی که پیش رو داریم این هدف مهم را با جدیت بیشتری پیگیری خواهد کرد.

رضایی فر تصریح کرد: برای تحقق شعار سال باید به مسائل گوناگون از جمله گسترش مالکیت فکری، ترویج فرهنگ مالکیت فکری و جذب سرمایه‌های عمومی و خصوصی برای گسترش کسب و کار دانش بنیان پرداخته شود.

وی اضافه کرد: به منظور افزایش سهم دانش در اقتصاد و با توجه به مصوبات بودجه‌ای که در معاونت فناوری و وزارت علوم موجود است موضوع مشوق‌ها و تسهیلات ویژه برای کمک به شرکت‌هایی که ایده‌های موثری در حوزه‌های اقتصادی و دانش بنیان داشته باشند را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

رضایی فر بیان کرد: کارخانه علم و فناوری استان گلستان یکی از مراکز خوش ساخت و کم نظیر کشور است و شرکت‌هایی که در آن مستقر هستند با ایده‌های محوری خوب و قابل توسعه در بازار، آینده خوبی را پیش رو خواهند داشت.

وی کمک به اعطای زمین برای ساخت پارک علم و فناوری و مشکلات زیرساخت‌های زمین‌ها و بناهایی که درگیر هستند است را از مهم ترین مشکلات توسعه پارک‌های علم و فناوری در کشور نام برد و افزود: امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و کمک دیگر ارگان‌ها مشکلات را مرتفع کرده و زمینه شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان در کشور را فراهم کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار