رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران:

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان استاندارد گفت: خودروسازها برای ادامه تولید موظف به رعایت همه استانداردهای ۸۵ گانه ساخت خودرو هستند و در سال جدید باید زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن را فراهم کنند.

خودروسازها برای ادامه تولید موظف به رعایت همه استانداردهای ۸۵ گانه  هستند

به گزارش گلستان 24 ، انوشه رحمانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از اداره استاندارد گنبدکاووس به خبرنگاران اظهار کرد: پیش از این ۹ مورد از مجموع استاندارد ۸۵ گانه ساخت خودرو به سبب نبود پتانسیل اجرایی در خودروسازها تعلیق شده بود اما اواخر سال گذشته این استانداردها رفع تعلیق گردید.

وی افزود: خودروسازها مکلف به ایجاد زیرساخت‌های لازم و رعایت کامل همه ۸۵ استاندارد این صنعت هستند و سازمان استاندارد بر رعایت کامل استانداردها نظارت خواهد کرد تا خودروی باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

رحمانی، به شعار نوروزی امسال رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: سازمان ملی استاندارد برای تحقق این شعار از تولید کالاهای باکیفیت حمایت خواهد کرد زیرا تولید بیشتر سبب افزایش صادرات و ایجاد اشتغال خواهد شد.

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان استاندارد ادامه داد: برای توسعه دانش بنیان نیز این سازمان تنها مرجع صدور گواهی کیفیت کالاهای دانش بنیان است و به شرکت‌های این حوزه در کسب مجوز و گواهی کیفیت کالاها برای فروش بهتر آن در بازاهای داخلی و خارجی کمک خواهد کرد.

وی از اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد درخصوص کیفی سازی ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در این طرح که برای نخستین بار اجرا می‌شود و تمام ادارات کل استاندارد استان ها بر کیفیت ارائه خدمات در زائرسراها، هتل‌ها، مراکز عرضه، رستوران‌ها و تمامی خدماتی که مسافران دریافت می‌کنند نظارت خواهند کرد.

رحمانی افزود: سازمان ملی استاندارد طبق ماده ۱۷ قانون توسعه و تقویت نظام استاندارد که قانونی فراگیر و فرابخش است، می‌تواند به هر آنچه که با سلامت و بهداشت و ایمنی مردم سر و کار دارد ورود کند.

به گفته وی، نظارت بر مباحث خدمات پس از فروش از جمله در خودرو و لوازم خانگی با هدف احقاق حقوق مردم امسال در دستور کار سازمان استاندارد قرار دارد.

رحمانی از همکاری ۲ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه در کشور با سازمان ملی استاندارد خبر داد و گفت: از این تعداد آزمایشگاه ۲۸ مورد آن در گلستان قرار دارد که با توجه به فعالیت ۴۶۰ واحد تولیدی این استان، تعداد آن بسیار اندک است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار