سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گلستان:

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: امسال هفت هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان برای پرورش پیله کرم ابریشم با قیمت هر جعبه ۱۵۰ هزار ریال در اختیار بهره‌برداران قرار می گیرد و پیش بینی می‌شود ۳۵۰ تن پیله تر ابریشم در گلستان تولید شود.

پیش بینی تولید ۳۵۰ تن پیله تر ابریشم در گلستان

به گزارش گلستان 24، عبدالغفار تخله اظهار کرد: توزیع جعبه تخم نوغان برای پرورش پیله تر کرم ابریشم در میان بیش از چهار هزار بهره‌بردار استان آغاز شد. 

وی از ایجاد نهالستان یک هکتاری در مینودشت با ظرفیت تولید سالانه ۶۰ تا ۸۰ هزار اصله خبر داد و افزود: این مرکز، نهال های تولیدی را برای غرس در اختیار بهره برداران کرم ابریشم قرار می دهد.

تخله مقدار تولید نهال توت برای تامین نیاز پرورش دهندگان کرم ابریشم گلستان را ناکافی دانست و ادامه داد: نهال توت با اولویت ایجاد توتستان به متقاضیان واگذار می شود.

شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی قیمت تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم را برای امسال ۹۵۰ هزار ریال تصویب کرد.

سال گذشته این رقم برای هر کیلوگرم ۵۶۷ هزار و ۲۴۰ ریال تعیین شده بود اما محصولات مرغوب بهره برداران استان گلستان به ویژه در شهرستان مینودشت تا ۲ برابر قیمت تعیین شده نیز توسط دولت خریده شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار