سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: تا انتهای سال 1400 به 6 هزار 242 طرح روستایی مبلغ 514 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

پرداخت 514 میلیارد تومان تسهیلات روستایی/اولویتمان حفظ اشتغال است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حسینعلی خواجه‌مظفری ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته کار و کارگر (۵ تا ۱۱ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: در بحثمشاغل خانگی نیز تا کنون 2 هزار و 378 طرح به مبلغ 57 میلیارد و 500 میلیون تومان به بانک های معرفی شده است و تعداد یکهزار و 524 طرح نیز مبلغ 34 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه سیاست اصلی این دستگاه اجرائی حفظ اشتغال است، گفت: بازرسان ما به طور مداوم و مرتب از کارگاه ها و مجو عه های تولیدی که کارگران در آنجا مشغول به کار هستند بازدید کرده و شرایط بیمه ، دستمزد و حتی ایمنی محیط کاری را برای حفظ سلامت و اشتغال کارگران رصد می کنند.

خواجه مظفری ادامه داد: سال گذشته تعداد کارگران اخراجی و دریافت بیمه بیکاری در استان روند کاهش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر یکهزار و 154 نفر بیمه بیکاری در استان دریافت میکنند و ثبت شکایات نیز به صورت الکترونیکی شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان اظهار کرد: بیش از پنج هزار دادخواست در استان داریم و مراجعات ما در بخش کارگری به ۱۰ هزار نفر می رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 16 معدن فعال در استان اریم که بازرسان ما مستمر شرایط معادن و کارگران را رصد میکنند و همه آنها هر کدام نیز به داخل تونل ها برای پیگیری میدانی می روند.

وی تصریح کرد: رمز پیشرفت و توسعه پایدار کشور در تجلی نیروهای انسانی پرتلاش و کارآمد است و کارگر به عنوان ارزشمند ترین طبقه و سودمندترین قشر در چرخه تولید به شمار می رود وپیرو منویات مقام معظم رهبری در رابطه با شعار سال و حمایت از تولید و جامعه کارگری همه اهداف خود را بر همین موضع متمرکز کرده ایم.

خواجه مظفری  در رابطه با پیگیری شکایات گفت: هدف اصلی در چنین پرونده‌هایی صلح و سازش است و طبق آمار میزان صلح و سازش در پرونده‌های تشکیل شده در گلستان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است اما در مجموع حدود پنج هزار درخواست در سال در سامانه الکترونیک با عنوان "سامانه جامع روابط کار" در گلستان به ثبت می‌رسد.

وی به زیست بوم اشتغال استان اشاره کرد و افزود: در بخش اشتغال سهیمه کل استان برای سال جاری ۳۱ هزار و ۳۱۰ نفر پیش بینی شده که حوزه صنعت، معدن و تجارت با هشت هزار نفر تعهد اشتغال، بیشترین سهم را دارد.

خواجه مظفری افزود: بیش از پنج هزار دادخواست در استان داریم و مراجعات ما در بخش کارگری به ۱۰ هزار نفر می رسد.

وی به برنامه های هفته کار و کار گز در استان اشاره کرد و گفت: در هفته کار و کارگر ۱۰۶ برنامه را پیش بینی کردیم که ۱۶ برنامه به صورت استانی و ۹۰ برنامه به صورت شهرستانی در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره تعاون ، کار ور فاه اجتماعی استان برگزاری یادواره شهدای کارگری استان، بازدید از واحدهای تولیدی مشکل دار، نشست با نمایندگان و تشکلات کارگری، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری نمایشگاه، دیدار با نمایندگان جامع کارگری از جمله مهمترین برنامه های هفته کار و کارگر برشمرد.

خواجه مظفری افزود: سالن ورزشی برای جامعه کارگری با حضور وزیر و یا معاون وزیر در این ایام با اعتبار ۹ میلیارد تومان در شهرستان کلاله به بهره برداری می رسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار