رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

رییس کمیسیون عمران محلس شورای اسلامی گفت: ناهماهنگی موجود بین بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی باعث شده تا سرعت طرح جهش ملی مَسکن در کشور در حد انتظار نباشد و این مشکل باید برطرف شود.

هماهنگی لازم در حوزه تسهیلات بانکی مسکن و مصالح ساختمانی وجود ندارد

به گزارش گلستان 24، محمدرضا رضایی‌کوچی در گرگان اظهار کرد: جهش ملی مَسکن شامل ۲ قسمت تامین زمین و تسهیلات بانکی به همراه مصالح ساختمانی است، در بخش زمین، برای ۲ میلیون نفر متقاضی، زمین مورد نظر تامین شده در صورتی که براساس آمار، پنج میلیون و ۴۰۰ متقاضی داریم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه تسهیلات بانکی و مصالح ساختمانی هماهنگی لازم وجود ندارد.

نماینده مردم شهرستان جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس قانون جهش ملی مَسکن، شورای عالی مَسکن باید با حضور رییس جمهور و دستگاه‌های متولی تشکیل شود، این جلسات باید هر ۲ ماه یک بار تشکیل شود اما از آنجایی که بین آخرین جلسه تاکنون فاصله زیادی ایجاد شده باید فاصله جلسات جدید کوتاه‌تر شود.

وی با بیان اینکه حدود ۶ ماه از برنامه ساخت سالانه یک‌ میلیون مَسکن عقب هستیم، تصریح کرد: با تشکیل جلسه شورای عالی مسکن در هفته آینده امید داریم تا یک سری نواقص موجود و ناهماهنگی بین بانکی با دستگاه‌های اجرایی برطرف و سرعت کار بالا برود.

رضایی‌کوچی اضافه کرد: البته در این بخش برخی استان‌ها سرعت عمل خوب و برخی پایین دارند که در کمیسیون عمران استان‌ها را ارزیابی می‌کنیم و براساس آن استان‌های پیشرو، تشویق و استانداران استان‌های ضعیف، به وزارت کشور معرفی خواهند شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار