رییس اداره جنگل کاری منابع طبیعی گلستان:

رییس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان گلستان از ۷۰۰ هکتار زراعت چوب در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته این میزان دوبرابر شده است.

۷۰۰ هکتار زراعت چوب سال گذشته در گلستان انجام شد

به گزارش گلستان 24، علی اصغر نیکویی، اظهار کرد: نیاز چوب استان ۱۰۰ هزار مترمربع است که از این میزان در سال گذشته ۶۰ درصد توسط کشت‌های استان تامین شده و تلاش می‌شود این میزان در سال جاری تا ۹۰ درصد افزایش یابد.

رییس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه ۱۸۵ هکتار زمین به بخش خصوصی واگذار شده، افزود: تلاش می‌کنیم تا درصدی از نیاز چوب استان که از سایر استان‌ها فراهم می‌شد در سال زراعی جدید، از گلستان تامین شود.

وی استفاده از درختان بیمار برای رفع نیاز استان را تا ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: میزان چوبی که به مصرف می‌رسد از درختان سالم بهره برداری می‌شود.

نیکویی ادامه داد: ایده آل مقدار کشت چوب در استان یک هزار هکتار است که نیاز به برنامه‌ریزی، ارزیابی، مکان‌یابی و تولید نهال دارد.

وی ضمن یادآوری این نکته که در سال گذشته برای خرید نهال یک میلیارد تومان هزینه صرف شده، افزود: بنا به سیاست‌های برنامه‌ریزی شده در جهت ارائه نهال رایگان تاکنون ۷۰ درصد نهال‌های اهدا شده، به ثمر رسیده‌اند.

رییس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در خصوص اعتبار مورد نیاز برای این حوزه یادآور شد: برای توسعه، احیا، مراقبت و حفاظت درختان نیاز به اعتباری مناسب است تا روند محافظت از جنگل‌ها بهبود یابد.

به گفته وی، برای مراقبت از نهال کاشته شده و حفظ آن از شر آفات، بیماری‌ها و چرای دام، پنج سال زمان نیازاست که لازمه این مراقبت نقدینگی اعتبار است.

نیکویی ادامه داد: نهال زراعت چوب در استان توسط واحد تولیدی که طبق ماده سه به مدت ۱۰ سال به بخش خصوصی واگذار شده، تامین می‌شود.

وی در خاتمه یادآور شد: سالانه به میزان دست کم یک میلیون اصله نهال زراعت چوب که ترکیبی از درختان صنوبر و اکالیپتوس است که از سوی نهالستان قرق تولید می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار