مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان:

مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان گفت: هزار و ۸۰۰ تُن گوشت مرغ به دلیل اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و در حمایت از تولیدکنندگان صنعت مرغ استان از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون خریداری شده است.

هزار و ۸۰۰ تُن گوشت مرغ از تولیدکنندگان گلستانی خریداری شد

به گزارش گلستان 24، محمدرضا جامی اظهار کرد: طرح خرید گوشت مرغ مازاد از تولید کنندگان استان با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۵۳۰ هزار ریال صورت می گیرد و تا اطلاع بعدی ادامه خواهد داشت.

به گفته وی به طور میانگین روزانه بین ۱۵۰ تا ۱۰۰ تُن گوشت مرغ مازاد با ظرفیت انجماد توسط شرکت پشتیبانی امور دام خرید و در سردخانه های زیر مجموعه ذخیره سازی می شود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر سه هزار و ۸۰۰ تُن گوشت مرغ مازاد تولیدی در استان توسط این شرکت ذخیره سازی شد که در زمان نیاز به بازار عرضه می شود.

جامی خاطرنشان کرد: قیمت گوشت گرم مرغ در بازار استان گلستان با نرخ ۴۵۰ تا ۴۴۰ هزار ریال به مصرف کنندگان عرضه می شود.

هفته گذشته عبدالغفار تخله سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گلستان  گفت: جوجه ریزی ماه های فروردین و اردی بهشت سال جاری در ۵۴۵ واحد پرورش مرغ گوشتی به تعداد ۲۶ میلیون قطعه انجام شده که در هریک از ماه های یادشده پرورش دهندگان مرغ گوشتی در استان، ۱۳ میلیون قطعه جوجه ریزی است.

به گفته وی جوجه ریزی در این واحدها پس از یک دوره ۴۵ روزه پرورش از میانه خرداد سال جار ی برای عرضه روزانه به بازار مصرف اعم از داخل استان و سایر استان ها به ویژه تهران، صورت می گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار