فرمانده سپاه نینوا گلستان:

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: رزمایش مشترک صرفه جویی در مصرف آب و برق با نام علی بن موسی الرضا (ع)، امروز همزمان با سراسر کشور در استان گلستان هم آغاز شد.

رزمایش مشترک صرفه جویی در مصرف انرژی آغاز شد

به گزارش گلستان 24، سردار علی ملک شاهکوهی در مراسم این رزمایش اظهار کرد: صرفه جویی ۳۰درصدی در مصرف انرژی در اماکن نظامی، دولتی و عمومی را هدف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

وی افزود: این رزمایش با مشارکت وزارت نیرو و کشور تا پایان شهریور ادامه دارد.

استاندار گلستان که در این رزمایش شرکت داشت نیز از طراحی طرح مدیریت بازتوزیع برق در استان خبر داد.

علی محمد زنگانه افزود: با تغییر ساعت اداری در استان، هفته گذشته ۸مگاوات در زمینه مصرف برق صرفه جویی شد.

وی گفت: با ایجاد منابع جدید تامین آب، به دنبال جبران کمبود‌ها در پیک مصرف هستیم.

سید محسن حسینی، مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان هم به کاهش ۲۰درصدی منابع زیرزمینی و ۵۰درصدی آب رودخانه‌ها و سد‌ها در استان در مقایسه با وضعیت متوسط اشاره کرد.

ایرج حیدریان، مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان نیز با اشاره به اینکه ۹۰درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود گفت: با صرفه جویی ۱۰درصدی مشکلی در زمینه تامین آب نخواهیم داشت.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان نیز از افزایش ۳برابری مصرف برق در استان، با شروع گرما در مقایسه با روز‌های عادی سال خبر داد.

سید احمدموسوی گفت: تاکنون، خوشبختانه خاموشی برنامه ریزی شده نداشتیم، اما در ادامه با توجه به اینکه تولید و مصرف ما تراز نیست، برای پایداری برق، مدیریت مصرف، ضروری است.

وی افزود: مشترکان خانگی با مدیریت مصرف، سرویس منظم لوازم برقی، تنظیم وسایل سرمایشی بر روی دمای رفاه (۲۴تا۲۶ درجه) و استفاده نکردن لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج، می‌توانند در پایداری برق کمک کنند.

موسوی افزود: ادارت نیز مکلف هستند با کاهش ۳۰درصدی مصرف برق در ساعات اداری و ۶۰درصدی در ساعات غیر اداری در این امر مشارکت کنند و در غیر اینصورت برق آن‌ها قطع می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار