استاندار گلستان:

استاندار گلستان با تاکید بر استفاده از تکنولوژی نوین در کنترل‌ها گفت: باید همه دستگاه‌ها برای مقابله با قاچاق کالا و ارز به سمت هوشمندسازی بروند و از ظرفیت‌های موجود در این حوزه استفاده کنند.

همه دستگاه‌ها برای مقابله با قاچاق کالا باید به سمت هوشمندسازی بروند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی‌محمد زنگانه چهارشنبه شب در جمع معاون ستاد پیشگیری از قاچاق کالا و ارز کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان اظهار کرد: مدیران باید اهتمام بیشتری برای اجرای قوانین در بخش های مختلف از جمله در حوزه قاچاق داشته باشد و کم توجهی و عدم پیگیری مصوبات مختلف حرام شرعی است.

وی افزود: یکی از مباحث مهم در حوزه قاچاق کالا و ارز در گلستان مبادی ورودی و خروجی استان است که باید کنترل مبادی ورودی و خروجی استان در بحث قاچاق کالا همچون قاچاق مواد مخدر بر اساس توافق با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز سالانه یک مبادی ورودی و خروجی بر اساس حجم اولویت اول استان تجهیز خواهد شد.

زنگانه گفت: وقتی نیروی انتظامی به عنوان کمیته اطلاعات و عملیات مشغول فعالیت است باید ادارات دسترسی به سامانه‌های خود را برای پلیس مهیا کنند تا آنان با کسب اطلاعات لازم عملیات‌های مربوطه را انجام دهند.

وی افزود: در بحث تفکیک کالاهای قاچاق و تقلبی، باید بر اساس تصمیمات ستاد مرکزی عمل کنیم و متاسفانه در گلستان به وفور لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی دیده می‌شود که آن را به عنوان کالای قاچاق لحاظ می‌کنند.

استاندار گلستان گفت: در حوزه قاچاق چوب و مواد مشابه باید پیشگیری‌های نخستین انجام شود وقتی تقاضاهایی در این زمینه وجود دارد نمی‌توان از سیاست‌های انقباضی استفاده کرد.

زنگانه در رابطه با پرونده نیرگاه علی آباد کتول هم گفت: در حوزه پرونده قاچاق سوخت نیروگاه علی‌آباد کتول امیدواریم زودتر برای متخلفان این پرونده رای نهایی شود اما در واقع وقتی یک سری تعارض منافع مشاهده می‌شود که خود آن را درست کرده‌ایم، افراد دست به تخلفاتی می‌زنند که دور از انتظار نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار