مدیرکل بنیادمسکن گلستان:

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: ۹۱ طرح و پروژه عمرانی با اعتبار ۸۰ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که ۲۳ هزار خانوار روستایی از خدمات آن برخوردار خواهند شد.

افتتاح ۹۱ طرح  در هفته دولت/۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد:  ۱۴۱۵ واحد مسکن روستایی نیز با پرداخت بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: همچنین ۵۰۰ جلد سند مالکیت نیز در هفته دولت به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

حسینی گفت: ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب است که ۳۰۰ روستا بازنگری شده و ۴۰۰ روستا نیز نیازمند بازنگری است.

وی افزود: از اعتبارات سال ۱۴۰۰ نیز بازنگری ۱۵۰ روستا در حال انجام است.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان اظهار کرد: در بخش ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر، سهمیه استان ۱۹۵ واحد بود که با پیگیری‌های انجام شده این تعداد به ۳۰۱ واحد رسید که همه این واحدها کارسازی شده و تسهیلات و کمک بلاعوض دریافت کردند.

وی افزود: ۹ روستای دارای بافت باارزش در استان برای بهسازی بافت به بنیادمسکن معرفی شده که این طرح‌ها در ۷ روستا در حال انجام است و در دو روستای دیگر از جمله زیارت و فارسیان به اتمام رسیده است.

حسینی بیان کرد: در سفر دولت سیزدهم به استان در ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی بافت باارزش روستاها پیش بینی شد که ۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص نقدی پیدا کرده است.

وی گفت: همچنین برای ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر نیز ۵۵ میلیارد تومان در سفر دولت به تصویب رسید که ۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

حسینی تصریح کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان برای ۴ سال ۷۰۰ هکتار زمین خالص نیاز داریم که ۲۰۰ هکتار آن تامین شده است‌.

به گفته وی تامین تسهیلات برای ساخت ۷ هزار واحدمسکونی روستایی نیز در سفر دولت مصوب شد که تاکنون ۸۵ درصد پرونده‌های معرفی شده به بانک منجر به عقد قرارداد شده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار