مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در کشور ما ۹۷ درصد اعتبارات آموزشی صرف آموزش‌های نظری می‌شود و تنها سه درصد اعتبارات این حوزه به بخش مهارتی اختصاص می‌یابد که همین مساله باعث شده تا شاهد بیکاری بیشتر در جامعه باشیم، اما مشاغل ایجاد شده در حوزه مهارتی به نسبت اعتبار تخصیص داده شده به این حوزه، بیشتر است.

۹۷ درصد اعتبارات آموزشی کشور صرف آموزش‌های نظری می‌شود/نیازمند علوم جدید هستیم

به گزارش گلستان 24، حسینعلی خواجه‌مظفری  شب گذشته در جلسه دیدار معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: برای تطبیق تحولات دنیا با شرایط و وضعیت کشور، نیازمند علوم جدید هستیم و باید در این زمینه گام برداریم.

وی افزود: فنلاند دارای بهترین سیستم آموزشی در دنیا است و مسوولان این حوزه در این کشور به آموزش‌های مهارتی اهتمام جدی و ویژه دارند.

خواجه مظفری یادآور شد: البته در برخی از کشورها مانند ژاپن آموزش‌های نظری بیشتر توجه قرار گرفته و در برخی از کشورها همچون انگلستان مدارس مهارتی تاسیس کردند.

وی تصریح کرد: در ایران آنچه امروزه شاهدش هستیم، در میان عامه جامعه میل به مدرک‌گرایی زیاد است که همین مساله باعث شده تا چهره ناخوشایندی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار به دلیل نداشتن مهارت در کشور داشته باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: طرح‌های کهاد و نخلستان که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل این سازمان در این استان در حال اجرا است، بهتر است در حوزه آی‌تی (IT) بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

خواجه‌مظفری افزود: در کشور ما ۹۷ درصد اعتبارات آموزشی صرف آموزش‌های نظری می‌شود و تنها سه درصد اعتبارات این حوزه به بخش مهارتی اختصاص می‌یابد که همین مساله باعث شده تا شاهد بیکاری بیشتر در جامعه باشیم، اما مشاغل ایجاد شده در حوزه مهارتی به نسبت اعتبار تخصیص داده شده به این حوزه، بیشتر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار