فرماندار گرگان:

فرماندار گرگان گفت: زیر ساخت های ورزشی در گرگان بسیار ضعیف است و می طلبد که در این حوزه ورود جدی داشته باشیم.

فقر زیر ساخت های ورزشی در گرگان / جریمه 33 میلیارد  ریال برای نانوایان متخلف

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عیسی پایین محلی امروز در نشست خبری اظهار کرد: چنانچه زیر ساخت های ورزشی مهیا شود و جوانان جذب ورزش و استعدا یابی برای ورود به تیم های ورزشی شوند هیچگاه دچار مفاسد اجتماعی نمی شوند.

وی افزود: فقط نباید برای یک تیم ورزشی هزینه کردو باید همه تیم های ورزشی و استعدادهایی که در ورزش های مختلف در مرکز استان وجود دارند، در هزینه کردها دیده شوند.

پایین محلی بیان کرد: چنانچه نیازمند موفقیت در حوزه ورزش هستیم باید اعتبارات به گونه ای تحصیص یابد که همه رشته های ورزشی از آن بهره ببرند نه اینکه فقط برای یک تیم وزرشی هزینه شود که حتی بسیاری از بازکنان آن بومی نیستند.

فرماندار  گرگان گفت: یکی از مهم ترین معروف های در جمهوری اسلامی توجه به ورزش است و باید به گونه ای در حوزه ورزش عمل کنیم که بتوایم با  استفاده از مربیان به استعداد یابی در زمینه های مختلف ورزشی بپردازیم.

فرماندار گرگان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه سرانه های آموزشی در گرگان بسیار کم است، اظهار کرد: همیشه مشکل اعتباری در حوزه ساخت مدارس نداریم و بزرگترین مشکل کمبود زمین است.

وی افزود: گرگان محروم ترین شهر از نظر شاخصه های آموزشی، تربیتی و تربیت بدنی است و نیازمند توجه جدی به این مساله از سوی مسولان شهرستانی و استانی هستیم.

پایین محلی ادامه داد: حدود 3 هزار و 300 واحد ورزشی در استان وجود دارد که یک چهارم آن در مرکز استان است و با توجه به وجود تعداد 100 هزار نفری دانش آموزان این تعداد فضای آموزشی بسیار اندک است.

وی در رابطه با طرح توسعه کمربندی گرگان هم گفت: فاز اول کمربندی گرگان با 15/5 کیلومتر و 85 درصد پیشرفت فیزیکی مبلغ 35 میلیارد و 500 میلیون تومان احداث شده و برای ادامه این فاز مبلغ 60 میلیارد تومان دیگر بودجه نیاز داریم و پیش بینی شده که اجرای فاز دوم آن به طول 11 کیلومتر نیازمند 124 میلیارد تومان بودجه است.

فرماندار گرگان  در خصوص نامناسب بودن کیفیت نان در سطح شهر گرگان هم گفت: تا کنون جلسات زیادی برای جلوگیری از تخلفات در این حوزه با نانوایان برگزار شده و نظارت های روزانه نیز همچنان ادامه دارد اما از آنجا که بعد از حذف ارز ترجیحی بسیار از کالاهای مورد استفاده این صنف از جمله نمک و خمیر مایع و همچنین افزایش دستمزدها ، اجاره بها و بیمه ها بسیار افزایش یافته است لذا پخت نان مثل گذشته دیگر سودی برای نانوایان ندارد.

وی ادامه داد: در این مدت اجازه بسته شدن هیچ نانوایی را توسط صاحبان آنها ندادیم و برای جلوگیری از تخلفات حوزه آرد نیز نظارت از مبدا تا نانوایی صورت میگیرد و هیچ یکی از شهرهای استان به اندازه گرگان نانوایی خلوت ندارد و فقط  در برخی ساعتها نانوایی های کمی شلوغ می شود.

پائین محلی گفت : در همین رابطه یکهزار و 50 پرونده برای متخلفان تشکیل و حدود 33 میلیارد ریال برای نانوایان متخلف جریمه در نظر گر فته شد.

فرماندار گرگان با انتقاد از  وجود شرکت دخانیات در هسته مرکزی شهر بیان کرد: این شرکت باید هر چه سریعتر از میدان ولیعصر جمع آوری و به نقطه دیگری منتقل شود چرا که  در شان شهر گرگان نیست و این مکان طبق تصمیم های گرفته شده تبدیل به فضای سبز و پارک می شود.

گفتنی است در پایان این مراسم روابط عمومی و فرماندار گرگان از خبرنگاران حاضر در جلسه تقدیر کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار