معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار:

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: جمهوری اسلامی امروز یکی از بازیگران و تصمیم گیران عرصه سیاسی و جهانی است و بدون نگاه به ایران تصمیمی گرفته نمی شود.

هیچ تصمیم منطقه ای بدون حضور ایران گرفته نمی شود

به گزارش گلستان 24، سرهنگ علی اصغر جعفری، بعدازظهر دوشنبه در اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس استان گلستان اظهارکرد: دفاع مقدس نورانی‌ترین دوران افتخار و عزت ایران در دو قرن گذشته است.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: در دو قرن اخیر در هر جنگی که به ایران تحمیل شد، بخشی از خاک کشور از ما جدا شد اما به یمن امام بزرگوار و رشادت شهدا و ایثارگران، هشت سال دفاع مقدس به مرکز ثقل عزت و کرامت ملت ایران بدل شد.

جعفری با بیان اینکه ما امروز از حجم عظیمی از افتخارات دفاع مقدس برخوردار هستیم، تأکید کرد: دفاع مقدس در واقع ایران را به مجموعه عظیمی از افتخارات بدل کرد و جشنواره فانوس در این عرصه راه را برای همه کسانی که به ساحل امنیت و اقتدار اسران اسلامی می‌اندیشند، نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: درست است که جنگ بد است و ما هم به آن اذعان داریم اما وقتی جنگی به ما تحمیل شد ما ناگزیر به دفاع هستیم و در آن دوران هشت ساله چنان مقتدرانه در مقابل تمام دنیای کفر ایستادیم که خداوند به پاس آن ایستادگی امروز در عرصه مقاومت هم ما را در دنیا جلودار کرده است.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: عرصه مقاومت به همت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جهش دیگری بود که جمهوری اسلامی را به یکی از بازیگران و تصمیم گیران عرصه سیاسی و جهانی تبدیل کرد.

جعفری گفت: امروز در منطقه بدون نگاه به ایران نمی‌توانند تصمیم بگیرند، روزی دنیا برای ایران تصمیم می‌گرفت اما امروز جمهوری اسلامی در عرصه منطقه و بلکه جهانی تصمیم گیرنده است.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی و افتخاراتی که از عرصه دفاع مقدس و مقاومت پیدا کرده را همچون گوهری باید ارج بنهیم و آن را به نسل آینده انتقال دهیم و این کار را باید کسانی انجام بدهند که حرفشان خریدار دارد و آنها کسانی جز هنرمندان نیستند.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: هنرمندی که پا به پای امام (ره) مجاهدت کرد، کارش کمتر از آن مجاهدی که پشت خاکریزها اسلحه به دست می‌گرفت نیست که اگر نبود دوربین‌ها و خبرهای جبهه، امروز سندی از آن دوران افتخارآفرین نبود.

جعفری گفت: استان گلستان در دوران دفاع مقدس بسیار افتخارآفرین بود و امروز هم در همه حوزه‌های هنری عرصه جنگ تحمیلی جای پای هنرمندان استان گلستان را می‌بینیم که به بزرگی خودنمایی می‌کند.

وی به حوادث و اغتشاشات اخیر هم اشاره‌ای کرد و گفت: شهدایی که در اغتشاشات پا به میدان دفاع از امنیت می‌گذارند بدون شک از خالقان عزت و امنیت کشورمان هستند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار