رییس کل دادگستری گلستان از رد دادخواست بانک‌ها برای دریافت سود و جریمه مازاد تسهیلات در ۳۷ پرونده از ابتدای امسال تاکنون خبر داد گفت: سود مورد نظر بانک‌ها به تولیدکنندگان بازگردانده شد.

سود اضافه تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان گلستانی بازگردانده شد

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی اظهار کرد: قضات در این پرونده‌ها دریافت سود و جریمه تسهیلات بانکی را مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تشخیص داده و رد کردند.

وی با بیان این که این آرا در راستای حمایت از تولیدکنندگان صادر شده اظهار داشت: با صدور این آرا که همه آنها قطعی است، واحدهای تولیدی، سود اضافی و جریمه مازاد را نمی پردازند و اگر پرداخته باشند بانک‌ها موظفند به آنها بازگردانند.

وی بیان کرد: از ۲۴ چالش مهم و اصلی شناسایی شده بر سر راه تولید و سرمایه گذاری در گلستان ۲۰ مورد مربوط به بانک هاست که در این بین دریافت سودهای بانکی و جریمه های نامتعارف یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی به شمار می‌رود.

آسیابی با اشاره به تلاش دادگستری گلستان برای گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی افزود: از ۲۸۱ درخواست واحدهای تولیدی ثبت شده در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مشکلات ۱۱۴ واحد با پیگیری این ستاد حل شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار