فرماندار کلاله گفت:‌ تکمیل طرح ملی آبرسانی به شهر کلاله و چند روستای حومه آن به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه به حداقل هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

تکمیل طرح آبرسانی کلاله به هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش گلستان 24، فرهاد شیبک اظهارداست: کلاله جزو شهرهایی است که طرح آبرسانی آن از سال ۱۳۹۳ با هدف تامین آب آشامیدنی شهر کلاله و روستاهای اقماری آن شامل "ای‌درویش، کوسه، قوجمز و اجن‌یلی" در افق ۱۴۱۵ با جمعیت تحت پوشش بیش از ۷۸ هزار نفر آغاز شد اما بعد از گذشت هشت سال فقط حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: علاوه بر کاهش حجم آب‌های سطحی، مهمترین دلیل قطعی بخشی از آب شهر کلاله نبود پیشرفت مناست در عملیات فیزیکی این طرح شامل حفر ۶ حلقه چاه و ایجاد ۹ هزار مترمکعب مخزن با مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان است و در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ و اواسط ۱۳۹۹ کمترین میزان تخصیصی را داشت.

فرماندار کلاله گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون فقط ۲۶ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی شهر کلاله تخصیص یافت و با پیگیری نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو قول داد از محل اعتبارات ملی و استانی روند اجرای این طرح تسریع شود.

شیبک با بیان اینکه آب ‌آشامیدنی کلاله از طریق هفت حلقه چاه و چشمه آق‌سو با دبی ۱۴۵ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود، اظهار داشت: طبق اعلام کارشناسان با تداوم خشکسالی‌ها، دبی آب چشمه آق‌سو در سال‌های اخیر کاهش یافته و سطح آب چاه‌ها نیز پایین آمده و در این شرایط باید هرچه زودتر طرح ملی آبرسانی به شهر کلاله به سرانجام برسد.

وی مجموع نیاز آب آشامیدنی مردم شهر کلاله را ۱۸۰ تا ۱۹۰ لیتر برثانیه اعلام کرد و گفت: هم اکنون با کاهش میزان آب‌های سطحی و حجم آبدهی چاه‌ها مردم این شهر با کمبود ۹۰ لیتر برثانیه آب آشامیدنی درگیر هستند.

فرماندار کلاله گفت: این وضعیت باعث فشار مضاعف به مردم شهر کلاله به ویژه ساکنان مناطق با ارتفاع بیشتر در دسترسی به شبکه آبرسانی و در نتیجه قطعی چندین ساعته و جیره بندی آب شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار