مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در محدوده شهرستان‌های گنبدکاووس و علی آباد کتول آفت کک کلزا مشاهده شد که بلافاصله سم پاشی در این مناطق را انجام دادیم.

خسارت مگس مدیتران‌ ای به باغات گلستان بی‌سابقه بود

به گزارش گلستان 24، کیانوش حق نما اظهار کرد: جهادکشاورزی به کشاورزانی که کشت پاییزه شامل گندم، کلزا و چغندر قند انجام می‌دهند اطلاعیه‌ای برای آفت اول فصل صادر کرد. در استان برای این موضوع حدود ۸۰ هزار هکتار از اراضی در معرض خطر است که درحال حاضر در نقاط محدودی استان خسارت موردی کک کلزا مشاهده شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر آفت سوسک سیاه، کک کلزا، آفت لیسک حلزون خسارت موردی در مزارع استان شاهد هستیم.

وی بیان کرد: کشاورزان استان به آموزش‌های ترویجی در بحث رعایت تناوب در کشت پاییزه انجام دهند و همچنین به موقع از سم‌کش‌ها استفاده کنند که از مهمترین راهکار مقابله با آفت‌ها است.

حق نما بیان کرد: درسال گذشته سموم ضدعفونی در اختیار کشاورزان قرار دادیم ونتایج بسیار خوبی مشاهده کردیم و کشاورزان برای ضددعفونی غلات قبل از کشت اقدام کنند.

وی افزود: لیسک حلزون، کک کلزا، از حاشیه مزارع شروع به آفت می کنند و قبل از اینکه وارد مزرعه شوند و کشاورزان اقدمات کنترلی انجام دهند ونگذارند آفت وارد مزارع شود.

وی خاطرنشان کرد: جهادکشاورزی برای مقابله با آفت سوسک سیاه گندم کارهای ترویجی در دستور کار خود قرار داد و همچنین ما توصیه لازم برای سم‌پاشی وضد عفونی بذر به کشاورزان دادیم و امیدواریم کشاورزان به این توصیه ها عمل کنند.

وی گفت: امسال شاهد آفت مگس مدیترانه ای در باغات گلستان بودیم که خسارتی بی سابقه ای و تراکم آن بالا بود که خوشتبختانه با حمایت های بخش دولتی وخصوصی توانستیم کنترل کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار