استاندار گلستان:

استاندار گلستان با اشاره به ضرورت تکمیل هر چه سریعتر پروژه لایروبی خلیج گرگان، گفت: انتقال لایروب به خلیج گرگان ۷۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

انتقال لایروب به خلیج گرگان ۷۰ میلیارد تومان هزینه دارد

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه، پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون فقط حدود ۱۰ درصد از اعتبارات پروژه‌های عمرانی مصوب در سفر رئیس جمهور به این استان تخصیص یافته است.

استاندار گلستان افزود: هر چند رقم تخصیصی به سایر استان‌های کشور پایین‌تر از میزان اختصاص یافته به گلستان است اما باید تلاش کنیم حرف‌ها و مصوبات سفر آیت الله رئیسی عملیاتی شده و بر روی زمین باقی نماند.

وی ادامه داد: اگر به دنبال اثبات مقوله، دولت صادق الوعد بودن دولت سیزدهم هستیم، باید برای تحقق وعده‌ها تلاش کنیم؛ اگر نتوانیم به این موضوع جامعه عمل بپوشانیم فاجعه‌ای در فکر و اندیشه مردم اتفاق خواهد افتاد.

زنگانه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان موضوع لایروبی خلیج گرگان و کانال اصلی و آبرسان به این پهنه آبی است که با وجود همه تلاش‌ها فقط ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است.

استاندار گلستان افزود: برای انتقال لایروب اصلی برای فعالیت در این پروژه، کاتر ساکشن از رود ولگا و از مسیر دریای سیاه در حال انتقال به گلستان است که حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

زنگانه گفت: در تامین اعتبارات نهایی این پروژه با مشکل مواجه هستیم و حتی مجریان این پروژه دچار تردید شده‌اند.

وی ادامه داد: بی توجهی و کم توجهی به موضوع خلیج گرگان ناشی از بی کفایتی و ظلم مدیران در دولت‌های گذشته سبب شده تا این پهنه آبی به یک تهدید و کانون ریزگرد برای گلستان تبدیل شود.

استاندار گلستان به مباحث اخیر و اتفاقات هفته‌های گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود همه مباحث و اتفاقات ناگوار در برخی از استان‌ها شاهد ظرفیت و تاب آوری بالای مردم ولایت‌مدار گلستان در همراهی با مجموعه نظام هستیم و مباحث و وقایع این استان در حداقل ممکن به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: در اوج اغتشاشات در برخی از استان‌های کشور توانستیم پانزدهمین جشنواره اقوام و فرهنگ ایران زمین را با استقبال و تماشای حدود ۲۵۰ هزار نفر از آحاد مردم از سراسر ایران داشته باشیم که این امر بیانگر ولایت مداری امام و مذاهب مختلف در گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار