رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراوه‌تپه:

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراوه‌تپه گفت: اداره میراث فرهنگی از اواخر سال قبل تاکنون ۲۱ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در قالب وام مشاغل خانگی به هنرمندان پرداخت کرده است.

پرداخت ۲۱ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان

به گزارش گلستان 24، سعید گرگانلی دوجی اظهار کرد: این شهرستان مرزی افزون بر ۲ هزار هنرمند فعال در حوزه صنایع دستی دارد که بیشتر آنها در منازل خود اقدام به تولید محصول می‌کنند. 

وی سقف وام پرداختی به هنرمندان صنایع دستی مراوه‌تپه را ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: بخشی از هنرمندان این شهرستان با برخورداری از گواهینامه فنی و حرفه‌ای در رشته خیاطی و قالیبافی از تسهیلات ارزان قیمت صندوق کارآفرینی امید استفاده می‌کنند.

گرگانلی از صدور کارت پروانه فعالیت برای ۳۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی مراوه تپه طی یکسال گذشته خبر داد و اضافه کرد: افتتاح خانه صنایع دستی در شهر گلیداغ و ۲ کارگاه تولید محصولات ابریشم بافی در روستای "داشلی‌الوم" و تولید نمد در روستای "فرقسر" و تشکیل پرونده برای صدور پروانه راه‌اندازی کارگاه تولید صنایع دستی در روستاهای "چشمه لی، یانبلاغ، محله تقتمیش مراوه‌تپه و نارلی آجی‌سو" از دیگر اقدامات یکسال اخیر میراث فرهنگی در این شهرستان است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراوه‌تپه همچنین از ثبت هشت تپه تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: قره‌قول تپه، یکه تپه، تپه همت‌آباد یک، بیشک تپه (دیکلی داش)، تپه کنارک‌بیشک، توقلان تپه، تپه آق‌امام یک و تپه قره‌گل از تپه‌های ثبت ملی شده این شهرستان در یک سال گذشته است.

به گفته وی، مراوه‌تپه، تپه‌های باستانی و تاریخی زیادی دارد که به تدریج فرایند ثبت آنها در فهرست آثار ملی انجام می‌شود.

گرگانلی‌دوجی همچنین ظرفیت‌های مراوه‌تپه را در حوزه بوم‌گردی روستایی قابل توجه دانست و بیان داشت: طی یکسال اخیر ۲۲ متقاضی برای احداث بوم گردی روستایی درخواست دادند که از این تعداد ۲ واحد افتتاح شد، ۲ واحد دیگر درحال ساخت است، ۲ واحد در مرحله تکمیل قرار دارد و بقیه در مرحله بررسی پرونده است.

به گفته وی، پیگیری راه‌اندازی ۲ مزرعه گردشگری در بخش گلیداغ و افتتاح یک باب خانه مسافر در شهر مراوه‌تپه از دیگر اقدامات میراث فرهنگی در یکسال اخیر بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار