فرمانده انتظامی گلستان خبرداد؛

فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی با ۲۷ کارت بانکی در استان خبرداد و گفت: گردانندگان این وب سایت مبلغی حدود ۱۵۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کردند.

کلاهبرداری با ۲۷ کارت بانکی در گلستان/ متهم دستگیر شد

به گزارش گلستان 24، سردار محمدسعید فاضل دادگر اظهارکرد: در پایش های مستمر فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، وب سایتی مشاهده شد که گردانندگان آن با انجام اقدامات فریبکارانه، شهروندان را اغفال کرده و مبالغ هنگفتی از آنان کلاهبرداری می‌کردند.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: سودجویان سایبری از این طریق ضمن جلب اعتماد کاربران ناآگاه، تحت عنوان کسب درآمد عالی و چند برابر شدن سرمایه، شهروندان را مجاب می‌کردند تا مبالغی را به حساب آنها واریز کنند.

وی تصریح کرد: گردانندگان این وب سایت که تصور نمی‌کردند، روزی در چنگال قانون گرفتار شوند، با استفاده از تعداد ۲۷ کارت بانکی برای دریافت وجوه و مبالغ واریزی شهروندان مبلغی حدود ۱۵۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کردند.

فاضل دادگر بیان کرد: با انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی و اطلاعاتی توسط پلیس فتا استان، یکی از متهمان اصلی که در یکی از استان‌های مرزی فعالیت می‌کرد، شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه، متهم دستگیر و همه تجهیزات الکترونیکی وی نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: متهم در تحقیقات اولیه و مواجهه با مستندات پلیس، اقرار نمود که طی ۶ ماهه اخیر هزاران تراکنش با تعداد ۲۷ کارت بانکی اجاره‌ای داشته و شهروندان با طمع پولدار شدن یک شبه و کسب درآمد نجومی، مبلغی حدود ۱۵۰ میلیارد ریال را به حساب آنها واریز کردند.

وی بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار