مسوول واحد تامین آب زراعی جهادکشاورزی گلستان:

مسوول واحد تامین آب زراعی جهادکشاورزی گلستان با اشاره به اهمیت اجرایی شدن تامین آب برای توسعه باغ در زمین‌های شیب‌دار استان، گفت: حدود ۵۰ هزار هکتار زمین شیب‌دار مستعد اجرای تامین آب پایدار در استان وجود دارد که باید نگاه ویژه در شتاب بخشیدن به اجرای این طرح صورت گیرد.

حدود ۵۰ هزار هکتار زمین شیب‌دار گلستان مستعد اجرای تامین آب پایدار هستند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، افشین قنبری اظهار کرد: این طرح جزو مصوبه‌های سفر دولت سیزدهم به استان است که بخشی از این زمین‌ها با اختصاص اعتبار از محل سفر به زیر پوشش ایجاد باغ‌های مثمر می‌رود.

وی افزود: در این طرح، ظرفیت آب‌بندان متناسب با پوشش زمین‌های شیب‌دار هر منطقه (۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار )، خط لوله، ایستگاه پمپاژ و مخزن با ظرفیت بین ۴ تا ۵ هزار متر مکعب ایجاد می‌شود.

قنبری گفت: طرح تامین آب برای بخشی از زمین‌های شیب‌دار روستاهای " گرانکو " گرگان، "سایر " مینودشت و "طاوی" در علی‌آبادکتول با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در دست اجرا است.

به گفته وی اعتبار مصوب شده سفر برای اجرای طرح تامین آب زمین‌های شیب‌دار استان در بازه زمانی سه ساله ۳۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون برای سال مالی ۱۴۰۱ اعتباری اختصاص داده نشده ولی پیگیری لازم در این زمینه ادامه دارد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار