مسئول نهال جهاد کشاورزی گلستان:

مسئول دفتر نهال جهاد کشاورزی گلستان بر تأمین نهال سالم و دارای شناسه تأکید کرد و گفت: هم اکنون ۲۴ واحد تولید نهال در گلستان در تولید زیتون، سیاه ریشه ها و گونه های سردسیری فعال هستند.

۲۴ واحد تولید نهال در گلستان فعال است

به گزارش گلستان 24، عصمت صانعی اظهارکرد: هم اکنون ۲۴ واحد تولید نهال در استان در تولید نهال زیتون، سیاه ریشه‌ها، گونه‌های سردسیری و غیره بالاخص گردوی پیوندی و پکان پیوندی فعال است.

مسئول دفتر نهال جهاد کشاورزی گلستان افزود: متقاضیان دریافت نهال سالم و شناسه دار که از ضروریات داشتن باغ سالم است، می‌توانند نهال‌های مورد نیاز خود را از این نهالستان‌ها دریافت کنند.

وی بیان کرد: نهال‌های زیتون از ارقام کرونایکی، آربکین، زرد، میشن و غیره در شهرستان‌های کردکوی دو واحد نهالستان، گرگان هفت واحد نهالستان، رامیان یک واحد و گنبدکاووس یک واحد، نهال‌های سیاه ریشه و نیمه گرمسیری و سردسیری در شهرستان علی آبادکتول دو واحد، رامیان سه واحد؛ کردکوی یک واحد و گرگان دو واحد، گنبدکاووس یک واحد مشغول به فعالیت و تولید هستند.

صانعی گفت: در خصوص نهال گردوی پیوندی و پکان پیوندی چهار واحد بسیار تخصصی با کادری مجرب و تحت نظارت کمیته فنی نهال استان از ارقام مختلف وجود دارند که با توجه به حساسیت نهال در بحث جابجایی توصیه می‌شود نهال‌ها از استان تامین شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار