رئیس کل دادگستری استان این خبر را اعلام کرد و گفت: این پرونده 96 متهم دارد که 3 متهم اصلی و سرکرده آنان، همچنان در زندان هستند و بقیه متهمان با قرار تامین تا زمان دادگاه، فعلا آزادند.

رسیدگی به چهارمین پرونده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی گلستان/ 20 اسفند نخستین جلسه رسیدگی به پرونده پولشویی هزار و 650 میلیارد تومانی

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی افزود: 20 اسفند زمان نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده تعیین شده و اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی دو اتهام اصلی متهمان است.

حیدر آسیابی ، افزود: متهمان در این پرونده ، هزار و 650 میلیارد تومان از منابع یکی از موسسات مالی و اعتباری برداشت کردند .

وی ادامه داد: درقالب رسیدگی به این پرونده، 6 هزار میلیارد تومان ، اموال و املاک حاصل از این جرم، شناسایی و توقیف شد که از این میزان تاکنون 4 هزار میلیارد تومان به موسسه بازگردانده شد و در حال تعیین تکلیف 2 هزار میلیارد تومان باقی مانده هستیم.

حیدر آسیابی افزود: پرونده پولشویی پس از پرونده های لیزینگ خودرو معروف به پرهام آزادشهر، گندم های مفقودی و پرونده پیش فروش خودرو، چهارمین پرونده‌ای است که در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی مستقر در استان گلستان، رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: در خلال رسیدگی به این پرونده ی 30 هزار صفحه ای ، 285 نفر به دادسرا احضار و از آنان بازجویی و تحقیق شد و چند هیئت کارشناسی هم ، بررسی برای کشف وسعت تخلفات مالی صورت گرفته از سوی اعضای این باند را ، انجام دادند که مجموع این اقدامات همراه با پیچیدگی پرونده ، علت زمان بر شدن تحقیقات برای تکمیل این پرونده 165 جلدی بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار