وزیر امور اقتصادی و دارایی:

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تسهیلات و اعتباراتی که برای محقق شدن شعار سال ایجاد می‌شود نباید انقباضی باشد چرا که سختگیرانه بودن تسهیلات فعالیت‌ واحدهای تولیدی را مختل می‌کند.

سختگیرانه بودن تسهیلات فعالیت‌ واحدهای تولیدی را مختل می‌کند

به گزارش خبرنگار گلستان 24،  سیداحسان خاندوزی روز جمعه در گرگان اظهار کرد: تورم که رهبر معظم انقلاب در شعار امسال، مهار آن را مورد تاکید قرار دادند، یکی از معضلات مهم و اساسی دولت سیزدهم از ابتدای کار بود.

وی بیان کرد: در کنار مهار تورم، رهبر معظم انقلاب، رشد تولید را نیز مورد تاکید قرار دادند که دولت با اجرای سیاست‌های کارشناسانه به دنبال تحقق این اهداف است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: بعد از نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور دستور کار اولین جلسه هیات دولت را پرداختن به این موضوعات قرار داد و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و دستگاه‌های کلان متولی این حوزه پیشنهادات خود را برای جلسه هیات دولت آماده کنند.

خاندوزی اظهار امیدواری کرد بسته جامع‌ و کاملی از سیاست مالی ناظر بر کاهش تورم و افزایش تولید در جلسه هیات دولت ارائه شود.

وی بیان کرد: اگر فقط یک هدف مطرح بود به سادگی می‌توانستیم به ابعاد تورم بپردازیم اما لازم است به عنوان مثال در حوزه انضباط مالی و کنترل افزایش نقدینگی کشور در حوزه تسهیلات بانکی به نحوی عمل کنیم که تورم افزایش پیدا نکند و پرداخت تسهیلات سختگیرانه نباشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار