مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان:

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: با توجه به دستور صریح رهبر معظم انقلاب و تاکیدات سران سه قوه برای اجرای طرح «مولدسازی دارایی‌های دولت»، از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه این استان ۳۰۰ میلیارد ریال درآمد از محل اجرای این طرح کسب کرده است.

گلستان از محل طرح مولدسازی ۳۰۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد

به گزارش گلستان 24، صلبی اظهار کرد: این درآمد در راستای اجرای طرح «مولدسازی دارایی‌های دولت» و از محل فروش ۱۱ مِلک شناخته و معرفی شده در استان گلستان به عنوان اموال مازاد دولتی به دست آمده است.

وی بیان کرد: تاکنون در اجرای فروش اموال دولتی در طرح «مولدسازی دارایی‌های دولت» در مجموع ۹۹ ملک مازاد شناسایی و مجوز فروش این املاک از وزارتخانه اخذ شد ۱۱ ملک اشاره شده در ۲ هفته اخیر شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هدف اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت، کمک دولت به توسعه استان‌ها و مناطق است، تصریح کرد: ارزش ریالی و قیمت‌گذاری شده برای ۹۹ ملک شناسایی و دارای مجوز برای فروش در استان بیش از ۷ هزار میلیارد ریال است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مساله جهاد تبیین، تلاش داریم تا موضوع فروش و مولدسازی اموال دولت را به درستی به آحاد جامعه تبیین کنیم.

صلبی با تاکید بر اینکه در مساله مولدسازی به دنبال جهاد تبیین هستیم، ادامه داد: تاکنون نشست‌های تخصصی برای تسریع در اجرای این طرح با دستگاه‌های اجرایی مربوطه به ریاست استاندار و همچنین حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از شاخصه‌های اصلی و توسعه‌ای در استان محسوب شده که جهادکشاورزی بخش زیادی از زمین‌ها را در اختیار دارد، یادآور شد: با توجه به میزان باردهی محصولات، مرغوب بودن و باارزش بودن آنها، در راستای مولدسازی لزومی بر فروش نیست.

وی خاطرنشان کرد: فروش املاک مازاد دولتی آخرین راه حل ما در راستای اجرای مولدسازی است که پیش از آن تلاش داریم با دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران و بخش خصوصی کارها را به صورت تهاتر انجام دهیم.

صلبی تاکید کرد: بدون شک با انجام مولدسازی، گره کور بخش‌های مختلفی از جمه سرمایه‌گذاری و گردشگری در استان باز خواهد شد.

وی اضافه کرد: اعلام دستگاه‌ها مبنی بر وجود املاک مازاد، ایجاد سامانه سوت‌زنی و همچنین بررسی کارشناسان و بازرسان ما از روش‌های شناسایی اموال مازاد دستگاه‌های دولتی در راستای اجرای مولدسازی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار