سرپرست مرکز بازسازی ماهی خاویاری شیلات گلستان:

سرپرست مرکز بازسازی و حفاظت ماهیان خاویاری گلستان گفت: فرآیند تکثیر و لارو گیری از پنج ماهی خاویاری با هدف بازسازی این ماهیان در در مرکز بازسازی شهید مرجانی گلستان آغاز شد.

فرآیند تکثیر و لاروگیری از ۵ ماهی خاویاری در گلستان انجام شد

به گزارش گلستان 24، موسی کیا اظهار کرد: تکثیر دو قطعه فیل ماهی و سه قطعه قره برون با هدف بازسازی و رونق ماهیان خاویاری دریای خزر در مرکز بازسازی شهید مرجانی گلستان انجام شد.

سرپرست مرکز بازسازی و حفاظت ماهیان خاویاری شهید مرجانی گلستان افزود: در مرحله اول تکثیر ماهیان خاویاری، دو قطعه مولد ماده فیل ماهی پرورشی، پس از هورمون تراپی با موفقیت انجام شد و مقدار ۱۱ کیلوگرم تخم سیال به دست آمد.

وی ادامه داد: از این مقدار تخم سیال پس از انجام لقاح مصنوعی و تبدیل شدن به نوزاد در انکوباسیون تعداد ۱۲۰ هزار قطعه لارو فیل ماهی به دست آمده که در حال حاضر در حوضچه‌های ونیرو در حال پرورش هستند.

کیا بیان کرد: همچنین از سه قطعه مولد ماده دریایی قره برون هم پس از انجام عملیات تکثیر مصنوعی، ۱۵ کیلوگرم تخم سیال با درصد لقاح ۸۵ استحصال شد.

سرپرست مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید مرجانی گفت: این مقدار تخم سیال استحصال شده پس از تبدیل به لارو در حوضچه‌های ونیرو نگهداری می‌شوند.

گفتنی است مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید مرجانی گلستان همه ساله با نگهداری از مولدان خاویاری و تکثیر این مولدان نقش مؤثری در بازسازی ذخایر ارزشمند ماهیان خاویاری دریای خزر دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار