مدیرکل شیلات گلستان خبرداد؛

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به استمرار فعالیت دستگاه لایروب شناور در کانال‌های آبرسان مجتمع پرورش میگوی گمیشان گفت: ۹۰ درصد پروژه لایروبی به اتمام رسیده است.

پیشرفت ۹۰ درصدی لایروبی کانال آبرسان سایت میگوی گمیشان

به گزارش گلستان 24، اسماعیل جباری  اظهارکرد: حدود ۹۰ درصد از پروژه لایروبی کانال‌های آبرسان به سایت میگو در شمال گمیشان به اتمام رسیده و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی این پروژه تا ۱۰ روز آینده نهایی خواهد شد.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: دستگاه لایروب شناور از ۱۷ بهمن ماه در مجتمع فعال شده است و هم اکنون افزایش سطح آب ورودی به مجتمع قابل مشاهده و شستشو مزارع میگو هم رو به اتمام است.

وی بیان کرد: در برنامه ترسیم شده برای لایروبی کانال، شاهد عملیات رسوب برداری از کانال تا فاصله دو کیلومتری از مناطق ساحلی هستیم؛ با تکمیل نهایی آن هیچ محدودیتی در تأمین آب مورد نیاز برای سایت میگو نخواهیم داشت.

جباری با بیان اینکه اداره کل شیلات استان نظارت مستمر بر وضعیت لایروبی مجتمع پرورش میگوی گمیشان خواهد داشت، یادآور شد: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ با آبگیری هزار و ۶۸۰ هکتار از مزارع، بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن میگو در مجتمع پرورش میگوی گمیشان تولید شود.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از سه تن میگو در مجتمع پرورش میگوی گمیشان تولید شده است که انتظار می‌رود این میزان امسال با آبگیری حجم بیشتری از مزارع به بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار