استاندار گلستان:

استاندار گلستان با اشاره به ضرورت واگذاری استخرهای پرورش میگو گمیشان به بومیان منطقه گفت: عاملان واگذاری غیرقانونی مزارع میگو تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

عاملان واگذاری غیرقانونی مزارع میگو تحت پیگرد قرار می گیرند

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی واگذاری اراضی پرورش میگو اظهارکرد: مزارع پرورش میگو در شهرستان گمیشان که در گذشته به صورت غیرقانونی واگذار شده مطابق قانون خلع ید شوند.

استاندار گلستان افزود: مدیرانی که در گذشته در راستای واگذاری غیرقانونی و کوتاهی در خلع ید اقدام لازم را انجام نداده‌اند به دستگاه قضائی معرفی شوند.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی که بر اساس تعهد موظف به واگذاری ۳۳ درصد از مزارع به مردم بومی بوده‌اند و استنکاف کرده‌اند به دستگاه قضائی معرفی شوند.

مدیرکل شیلات گلستان هم در این جلسه گفت: سال گذشته در هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگوی گمیشان این محصول تولید شده و در سال جاری ۲۰۰ هکتار دیگر به این سطح افزوده می‌شود.

اسماعیلی جباری افزود: در سال گذشته حدود سه هزار تن میگو در این مجتمع تولید شد و امسال پیش بینی می‌شود این میزان به سه هزار و ۵۰۰ تن افزایش یابد.

وی ضمن بیان اینکه مرحله دوم طرح ۱۰ هزار هکتاری پرورش میگو در حال اجراست، بیان کرد: ایجاد زیرساخت مرحله دوم طرح پرورش میگو به مساحت ۶ هزار هکتار از اراضی گمیشان آغاز شده است.

جباری با بیان این نکته که فاز اول این طرح چهار هزار هکتار وسعت دارد، گفت: در این مزارع دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار