مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر:

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر ایران با اشاره به سهم ۲۵ درصدی جامعه عشایری در تولید گوشت قرمز کشور برلزوم اهتمام دستگاه‌های حاکمیتی و فرهنگی به این قشر با هدف تحقق رشد تولید مورد نظر رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.

جامعه عشایری برای رشد تولید به حمایت بیشتر احتیاج دارند

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام "محمد رحیمی" امروز در حاشیه دیدار با کارکنان اداره کل امور عشایر گلستان  بابیان اینکه تولید ۲۵ درصد گوشت قرمز توسط جامعه عشایری، رقم بالایی است و یک نقش و اثرگذاری بزرگ در اقتصاد کلان کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: اگرچه تولیدات عشایر وابسته به دیگر نهادها و ارگان‌ها نیست اما به سبب خشکسالی‌های چند سال اخیر و تغییرات اقلیمی و زیست بوم آنها، این قشر کم توقع باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر ایران نقش عشایر را در همه موضوعات و حتی در تاریخ تمدن ایران سازنده دانست و ادامه داد: مطابق آیین نامه شورای عالی عشایر، همه دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی از جمله ۱۷ نهاد و سازمان فرهنگی موظف هستند به جامعه عشایری همانند دو جامعه شهری و روستایی با تخصیص منابع اعتباری خدمات ارائه نمایند.

وی گفت: انتظار ما از همکارانمان در ادارات کل امور عشایر در استان‌ها این است که از دستگاه‌هایی که برابر قوانین وظیفه خدمات رسانی به عشایر را برعهده دارند، مطالبه گری کنند.

حجت الاسلام رحیمی افزود: بعضا توسط سایر دستگاه‌های خدمات رسان تصور می‌شود که سازمان امور عشایر وظیفه خدمات رسانی به جامعه زیرمجموعه خود را دارد در حالی که این سازمان صرفا تسهیل‌گری، مطالبه گری و نیاز سنجی کرده و به دستگاه‌ها اعلام می‌کند بنابراین خدمات رسانی به جامعه عشایر برابر قوانین، برعهده همه دستگاه‌های حاکمیتی، اجرایی و فرهنگی است.

وی بابیان اینکه بیشتر مسوولان هر جا صحبت از عشایر بوده، دلسوزانه پای این قشر ایستادند، اضافه کرد: انتظار ما از مسوولان دستگاه‌های حاکمیتی، اجرایی و فرهنگی این است در سالی که بنام "رشد تولید" نامگذاری شده و با توجه به خشکسالی‌ و کم بارشی‌های اخیر در بیشتر استان‌ها، به جامعه عشایر اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: زندگی، فرهنگ و زیست عشایر به دام و تولید آن بستگی دارد و همه باید در این مسیر به عشایر در تولید کمک کنند.

هفته‌های فرهنگی عشایر برگزار می‌شود

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر همچنین از برگزاری هفته‌های فرهنگی ویژه استان‌های عشایری کشور خبر داد و گفت: این هفته‌ها به‌منظور معرفی جامعه عشایری، فرهنگ، آداب و رسوم، نخبگان و سهم آنها در تولید و اقتصاد جامعه به سایر مردمان یک استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رحیمی بابیان اینکه هر استان عشایری می‌تواند یک هفته مشخص را به‌عنوان هفته فرهنگی پیش بینی و برنامه‌های لازم را اجرا کند، ابراز امیدواری کرد با برگزاری این هفته‌ها، روند خدمت رسانی به عشایر سرعت بیشتری بگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار