نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: ورزش آثار خوبی برای زندگی و سلامت انسان دارد و کسی که ورزش نمی کند از این آثار و برکات محروم است.

آیت الله نورمفیدی: جوانمردی اولین و مهمترین خصلت ورزشکاران ایرانی است

به گزارش گلستان 24 از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با اعضای تیم ملی نوجوانان کشتی ایران گفت: به ورزش از جنبه‌های مختلف می‌توان نگاه کرد که جنبه اصلی ورزش همان تحرک و تقویت جسم و امثال آن است.

نماینده، ولی فقیه در گلستان افزود: هر ورزشی از این جنبه برخوردار است و باعث تقویت جسمانی انسان می‌شود و همه باید ورزش کنند.

وی با اشاره به ورزش‌های همگانی، ادامه داد: این ورزش به این دلیل مطرح شده که ورزش آثار خوبی برای زندگی و سلامت انسان دارد و کسی که ورزش نمی‌کند از این آثار و برکات محروم است.

آیت الله نورمفیدی به بازار ایجاد شده و معامله خرید و فروش در ورزش جهانی، گفت: کشور‌ها نگاه خاصی به ورزش دارند و در مسابقات شرکت می‌کنند و برنده شدن تیم کشورشان به مثابه پیدا کردن امتیاز برای کشور خود و باعث افتخار و سربلندی می‌دانند.

وی گفت: نکته مهم در باب ورزش در ایران، این است که ورزش همیشه توام با یک جوانمردی بوده است و این خصلت در ورزش‌های باستانی، زورخانه‌ای و کشتی برجسته بوده است.

آیت الله نورمفیدی از تختی به عنوان کشتی گیر خوب و نامدار در ایران یاد کرد و افزود: آن چیزی که امروز بعد از سال‌ها نام تختی را مطرح و جاوید کرده فقط به خاطر کشتی نبوده بلکه به خاطر خصلت‌های خوب، جوانمردی و اخلاق شایسته اش است.

نماینده، ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه جنبه‌های معنوی ورزش امروز هم در دنیا مورد توجه است، خطاب به ورزشکاران توصیه کرد: به جنبه‌های معنوی، اخلاقی و روحی خودشان توجه داشته باشند و جوانمردی یک ورزشکار اولین خصلت ورزشکاران ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه بهترین الگو‌، ائمه (ع) هستند، گفت: رابطه بین ما و امام علی (ع) و فرزندان آن حضرت رابطه خیلی خوبی است و این رابطه می‌تواند برای رسیدن ما به خصلت‌های خوب امامان و پیشوایان بسیار اثرگذار باشد.

آیت الله نورمفیدی گفت: قوت جسمانی امام علی (ع) مورد بحث نویسندگان، متفکران و اندیشمندان عالم نیست و با وجود پرقدرت بودن، جا‌هایی که کسی جرات نمی‌کرد جلو برود آن امام وارد میدان می‌شد و پیروزمندانه هم از آن میدان بیرون می‌آمد، اما وقتی که می‌خواهند از امام علی (ع) حرف بزنند، از قدرت جسمانی ایشان حرفی نمی‌زنند بلکه از خصلت‌های خوب ایشان یاد می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در گلستان از مربیان حاضر خواست: علاوه بر تربیت جسمانی ورزشکاران، از نظر آموزش روحی، اخلاقی، سعه صدر، تحمل، نوعدوستی و خدمت به جامعه نیز موثر باشند.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار