استاندار گلستان در اقدامی جالب در جلسه شورای مسکن یکی از انبوه سازان استان را بدون اطلاع قبلی وارد جلسه کرد تا نحوه همکاری بانک ها و مشکلات انبوه سازان را به صورت مستقیم و رو در رو بیان کند، اتفاقی که بسیاری از افراد حاضر در جلسه را غافلگیر کرد.

غافلگیری شورای مسکن توسط استاندار گلستان/ صدایی که شنیده شد

به گزارش گلستان 24، شامگاه شنبه  جلسه شورای مسکن استان گلستان به ریاست علی محمد زنگانه استاندار گلستان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل راه و شهرسازی به عنوان دبیر جلسه و اعضای شورای مسکن شامل مدیران بانک های عامل، مدیران کل دستگاههای اجرایی و خدمات رسان استان و نهادهای حمایتی و انقلابی برگزار شد.

در این جلسه که با محوریت بررسی نهضت ملی مسکن و طرح های جهش مسکن و البته مصوبات حوزه مسکن در سفر نخست رئیس جمهور و هیئت دولت به استان گلستان برگزار شد مصوباتی مبنی بر تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات خودمالکی، اجاره ۹۹ ساله و ساخت گروهی از نظر اعضا گذشت و مشکلات زیرساختی، تاسیساتی، انشعابات و همچنین تغییرات احتمالی کاربری زمین ها به بحث و بررسی گذاشته شد.

اما نکته جالب جلسه امشب اقدام غافلگیرانه استاندار گلستان بود که بدون اطلاع اعضای جلسه و البته از روی طرحی از پیش تعیین شده یکی از انبوه سازان استان گلستان را به جلسه دعوت کرده بود تا پس از استماع سخنان و گزارشات مدیران حاضر به جلسه از نزدیک پیرامون نحوه و میزان همکاری بانک ها و نهادها با انبوه سازان و مشکلات آنها سخن بگوید.

در اواسط جلسه بود که پس از گزارش دبیر شورای هماهنگی بانک ها و تنی چند از مدیران عامل بانک استاندار گلستان از حضور یکی از انبوه سازان در جلسه خبر داد و از وی که در انتهای سالن نشسته بود خواست که سخنان خود را مطرح کرد.

این انبوه ساز مسکن که سخنان خود را با تقدیر از حمایت های استاندار گلستان از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان و پیگیری شخص ایشان برای اختصاص زمین و تسهیل عقد قرارداد با پیمانکاران آغاز کرد گلایه هایی را نسبت به برخی از بانک ها در نحوه و شیوه پرداخت تسهیلات مسکن مطرح کرد.

وی با انتقاد از عدم اجرای نص صریح ابلاغیه هیئت دولت مبنی بر نحوه پرداخت تسهیلات به پروژه های انبوه سازی مطابق با چهار مرحله تعیین شده، گفت: در برخی از اوقات بر خلاف قانون این مراحل به هفت یا هشت مرحله می رسد و در هر مرحله نیز مبلغ گزافی به عنوان حق کارشناسی اخذ می شود که به انبوه ساز فشار می آورد.

وی همچنین از ایجاد و تدوین آئین نامه های داخلی بانک ها بر خلاف قوانین مصرح و ابلاغیه های دولت در حوزه مسکن انتقاد کرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم شورای مسکن با ایجاد یک وحدت رویه مانع از بروز چنین مشکلاتی برای انبوه سازان شود که برخی از آنها اگر حمایت شخص استاندار نبود از ادامه همکاری در طرح نهضت ملی انصراف داده بودند.

استاندار گلستان نیز در جلسه ضمن گفت و گوی مستقیم و بی پرده با نمانیده بانک های عامل مطرح شده، تصریح کرد: مصوبه شورای مسکن استان این است که از این پس مصوبات و ابلاغیه های دولت باید عینا در استان اجرایی شده و بانک ها از اجرای سلیقه ای بخشنامه ها خودداری کنند.

علی محمد زنگانه با اشاره به اینکه بانک های عامل استان گلستان در میزان پرداخت تسهیلات همکاری خوبی با مردم و پیمانکاران حوزه مسکن داشته اند، گفت: اما برخی از گلایه مندی ها از شیوه، نحوه و زمان پرداخت تسهیلات است که باید به این گلایه ها نیز رسیدگی شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار