مدیر امور برق کلاله با اشاره به افت ولتاژ برق در خرداد ماه به دلیل افزایش میزان مصرف برق، گفت: ۸۰ کیلومتر از شبکه تک فاز و دو فاز برق این شهرستان در مدت یک ماه با خرید ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات، ترمیم و تقویت شد.

شبکه توزیع برق کلاله با خرید ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات، تقویت شد

به گزارش گلستان 24، ابوالفضل ساسانی  اوج مصرف برق کلاله در فصل گرمای پارسال را ۶۲.۵ مگاوات اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه امسال این پیک مصرف به ۶۵ تا ۷۰ مگاوات رسید، با ترمیم و تقویت ۳۹۷ نقطه از شبکه برق شهری و روستایی شهرستان، نگرانی در تامین برق وجود ندارد.

وی همچنین از جایگزین کردن کابل‌های خودنگهدار به جای سیم در ۲۷۰ کیلومتر معادل ۵۲ درصد از شبکه فشار ضعیف کلاله خبر داد و گفت: این شهرستان در مجموع ۵۱۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف دارد.

مدیر امور برق کلاله افزود: امسال اجرای پروژه تبدیل سیم به کابل در ۳۷ کیلومتر از شبکه شهری و ۲۳ کیلومتر از شبکه روستایی پیش بینی شده این طرح‌ها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ساسانی بیان کرد: با اجرای طرح اصلاح شبکه توزیع، اتلاف انرژی برق در شبکه فشار ضعیف کاهش می‌یابد و در نتیجه از ورود آلاینده ناشی از مصرف سوخت‌های جایگزین (گازوئیل و مازوت) به فضای کشور جلوگیری می‌شود.

وی گفت: مشکلی در تامین روشنایی شهرهای کلاله و فراغی و روستاهای شهرستان وجود ندارد و در سفر معاون سازمان راهداری کشور هم درخواست تامین روشنایی دوراهی کلاله در مسیر جاده شمال به مشهد مطرح شد.

مدیر امور برق کلاله با بیان اینکه جایگزین کردن هر کیلومتر شبکه سیمی با کابل خودنگهدار افزون بر چهار میلیارد ریال هزینه نیاز دارد، ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات ویژه ملی و استانی عملیات اجرایی این طرح در مناطق روستایی این شهرستان شتاب بیشتری بگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار