معاون روابط کار وزارت تعاون:

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر از صندوق تامین اجتماعی بیمه هستند و صندوق بیمه در وضعیت خوبی قرار ندارد و دولت متحمل تامین هزینه‌ این صندوق است.

صندوق بیمه تامین اجتماعی در وضعیت خوبی قرار ندارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی حسین رعیتی فر در نشست با تشکل‌های کارگری گلستان اظهار کرد: توجه به امنیت شغلی کارگران از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است و دولت با پرداخت یارانه تلاش کرد دهک‌های پایین را حمایت و تورم حاصل از حذف ارز ترجیحی را مدیریت کند.

وی افزود: دولت موظف است دغدغه معیشتی جامعه کارگری را برطرف کند و اگر کارگران خوب توانمند و با انگیزه نباشند چرخ تولید در کشور نخواهد چرخید. تلاش دولت حل مشکلات جامعه کارگری است.

رعیتی فر داد: جامعه کارگری انتقاداتی به برخی ماده‌های برنامه هفتم توسعه داشت و در پیش‌نویس اولیه برنامه هفتم توسعه وزارت کار پیشنهاد حذف ماده 15 و 16 داد و ماده 66 و 67 که موضوع مشاغل سخت و زیان‌آور است قطعا فرآیند تصویب زمانبر خواهد بود. تمام تلاش ما این است آنچه که به صلاح جامعه کارگری است اتفاق بیافتد.

رعیتی فرد امروز در گرگان با اعلام این خبر افزود: پیشنهاد دولت، افزایش حداقل سن بازنشستگی مشاغل سخت برای آقایان ۵۰ سال و برای خانم‌ها ۴۵ سال است.

وی ادامه داد: همچنین برای تضمین ادامه فعالیت صندوق‌های بازنشستگی، در برنامه پنجم پیش بینی شده است، سن بازنشستگی ۲۰ ماه بیشتر و به جای میانگین حقوق ۲ سال آخر زمان اشتغال، میانگین حقوق ۵ سال آخر محاسبه شود.

 رعیتی فرد اضافه کرد: این پیشنهادات در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است و احتمالاً تا مرداد نهایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته ممکن است این پیشنهادات تا به صحن برسد، تغییراتی داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار